به گزارش ایرنا، هرچند زنجان در حوزه ورزش قهرمانی دارای زیرساخت های مناسب ورزشی و ورزشکاران مستعد و توانمند است اما همانند سال 96 باز در برخی از رشته ها با کمبود اعتبار و نبود حامی مالی مناسب، مواجه شد ولی با این وجود، فعالان این عرصه برای کسب موفقیت در میادین داخلی و خارجی، تلاش وافر کردند.
در این میان اعضای پرتلاش هیات های ورزشی و مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان به رغم کمبود اعتبارات و نبود حامی مالی مناسب و توانمند، در اعزام ورزشکاران به مسابقات و قبول میزبانی ها از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نشدند.
سال 97 در مجموع بیش از 584 نشان مختلف اعم از طلا، نقره و برنز توسط ورزشکاران این استان در مسابقات داخلی و خارجی کسب شد که از این تعداد 500 نشان ملی، 36 نشان بین المللی، 19 نشان جهانی، 12 نشان بازی های آسیایی و پاراآسیایی، 17 مدال آسیایی، بود.
سال 97 تعداد هیات های ورزشی فعال در زنجان در بخش مردان 50 هیات و در بخش بانوان نیز 46 هیات بود و تعداد ورزشکاران تحت پوشش بیمه ورزشی نیز از 47 هزار و 978 نفر (18224 زن و 29754 مرد) سال 96 به 52 هزار و 736 نفر (31922 مرد و 20814 زن) در سال 97 رسید.
در فروردین ماه سال 97 رقیه شجاعی بانوی زنجانی با کسب مقام چهارم در رقابت های جهانی تیراندازی جانبازان و معلولان در کشور امارات، توانست مجوز حضور در مسابقات کره جنوبی را دریافت کند.
هشتم اردیبهشت ماه، نخستین مرحله از اردوی آمادگی تیم ملی دوچرخه سواری استقامت جاده مردان بزرگسال به مدت 2 هفته و با حضور 14 ورزشکار منتخب به میزبانی زنجان برگزار شد.
23 و 24 اردیبهشت ماه، مرحله نخست از سری رقابت های لیگ برتر دوچرخه سواری کورسی باشگاه های مردان بزرگسال ایران با حضور 70 دوچرخه سوار، در بخش استقامت جاده و تایم تریل انفرادی و در قالب تیم های پیشگامان کویر یزد، شهرداری تبریز، سپاهان اصفهان، آینده سازان بروجرد، هیات دوچرخه سواری زنجان، امیدنیا مشهد، شهرداری اراک، نیروی هوایی، مس کرمان، هیات دوچرخه سواری نهاوند، بالابان چهار محال و بختیاری، گون آی و دی اف تی تبریز، در زنجان برگزار شد.
23 اردیبشهت ماه، مهدی سهرابی دوچرخه سوار شایسته و صاحب نام زنجان که درقالب تیم باشگاهی پیشگامان کویر یزد، پای به میدان گذاشته بود در پیکارهای استقامت جاده از سری رقابت های لیگ برتر باشگاه های ایران به مقام نخست رسید.
اکبر روحی دوچرخه سوار زنجانی در رقابت های قهرمانی دوچرخه سواری پیشکسوتان جهان که روزهای 22 و 23 اردیبهشت ماه که با حضور 400 دوچرخه سوار در آنتالیا ترکیه برگزار شد در رشته استقامت جاده به مدال طلا و در رشته تایم تریل نیز به نشان برنز دست یافت.
میثم نصیری از کشتی گیران شاخص زنجان به مرحله نهایی اردوی آمادگی و انتخابی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان که از 28 اردیبهشت تا هفتم خرداد در خانه کشتی عبدالله موحد مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار گردید دعوت شد تا بلکه بتواند جواز حضور در بازی های آسیایی جاکارتا و رقابت های جهانی مجارستان را کسب کند.
سونا رزاقی بانوی تکواندو کار زنجانی در مسابقات آسیایی ویتنام که طی روزهای سوم و چهارم خرداد برگزار شد توانست در بخش 2 نفره مدال برنز و تیمی نیز مدال طلا کسب کند.
هیات ورزشهای جانبازان و معلولان استان زنجان در ارزیابی عملکرد سال 96 فدراسیون این رشته ورزشی توانست در بین استان های کشور به مقام چهارم دست یابد و در ارزیابی های گروهی نیز که با توجه به تعداد جمعیت و برخورداری از امکانات درقالب سه گروه 'الف، ب و ج' انجام شد هیات جانبازان و معلولان زنجان در گروه 'ب' توانست با 760 امتیاز اول شود و لرستان و گیلان نیز به ترتیب با 752 و 701 امتیاز دوم و سوم شوند و در بخش امتیاز فنی نیز بانوان زنجان به مقام نخست دست یافتند.
پنج کاراته کار نونهال منتخب این استان به اسامی سروش سلیمی و علیرضا پرتوی در وزن 42-، سید کیارش موسوی در وزن 57-، محمد سعیدی آزاد در وزن 63-و ابوالفضل نعمتی در وزن 70 - کیلوگرم، از سوی فدراسیون این رشته ورزشی به مرحله نخست اردوی انتخابی تیم ملی که از 29 خرداد تا 2 تیر در خراسان رضوی برپا شد دعوت شدند.
محمد اسماعیلی از شمشیر بازان مطرح و شاخص این استان در قالب تیم ملی کشورمان به رقابت های بزرگسالان قهرمانی آسیا که از 26 خرداد به مدت 2 روز در شهر 'بانکوک' تایلند برگزار شد اعزام شد.
اردوی انتخابی و آمادگی تیم ملی دوچرخه سواری جانبازان و معلولان و نابینایان و کم بینایان مردان بزرگسال از یکم تا 15 تیر با حضور هشت دوچرخه سوار جانباز و معلول و 6 ورزشکار نابینا و کم بینا 'مهدی محمدی و اکبر کریمی از زنجان، صابر رحیم پور از گیلان، علیرضا قاسمی از تهران، بهرام سلیمانی از فارس، دوچرخه سوار ان جانباز و معلول و یوسف خلیلی و محمد بخشی از تبریز، سینا امیر علایی و طاهر مقدم از زنجان' در زنجان برگزار شد.
تیر ماه، سیدمحمد حسینی و ابراهیم اصلانی، ووشوکاران منتخب و برتر این استان در قالب تیم ملی به رقابت های جهانی برزیل اعزام شدند.
اکبر نصیری داور درجه یک بین المللی کشتی زنجان در معیت تیم ملی کشتی جوانان به مسابقات قهرمانی آسیا در کشور هند که تیر ماه به مدت چهار روز در شهر دهلی نو و در 2 رشته آزاد و فرنگی در 10 وزن مختلف برگزار گردید اعزام شد.
23 تیر ماه، نوشین تقیلو، کشتی گیر زن زنجانی در رقابتهای قهرمانی کشتی آلیش بانوان بزرگسال ایران که در استان گلستان در سالن امام خمینی(ره) شهر گرگان برگزار شد به نشان طلا دست یافت.
مرحله نخست رقابت های رنکینگ قهرمانی بدمینتون مردان بزرگسال کشور که قرار بود از 27 تیر ماه به مدت سه روز در آکادمی بین المللی بدمینتون زنجان برگزار شود از سوی فدراسیون لغو و به زمان دیگری موکول شد و غلامرضا باقری (دبیر هیات زنجان) کمبود توپ را دلیل برگزار نشدن این رقابت ها بیان کرد.
مرداد ماه، بدمینتون بازان این استان با حضور در سی و دومین دوره مسابقات قهرمانی خردسالان کشور که به میزبانی خراسان رضوی در خانه بدمینتون شهر بیرجند برگزار شد به یک نشان طلا، و سه برنز دست یافتند.در این پیکارها که از 31 تیر تا 6 مرداد برگزار شد در بخش انفرادی، محمد ذیغمی و معین مقدم از زنجان به ترتیب نشان طلا و برنز کسب کردند و در بخش 2 نفره نیز زنجان به 2 نشان برنز دست یافت.
تیر ماه، یک دوره کلاس ارتقای دانش مربیگری ورزش تیراندازی با تفنگ با حضور 'الکساندر سماکین' سرمربی اوکراینی تیم ملی به همراه محسن نصر اصفهانی، مربی تیم ملی تپانچه ایران به مدت سه روز در سالن تیراندازی واقع در خیابان بعثت شهر زنجان برگزار شد.
این استان از 10 تا 22 مرداد ماه، میزبان بیست و نهمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزی با حضور یک هزار و 500 دانش آموز دختر و پسر در مقطع دوم متوسطه از سراسر کشور در رشته های بدمینتون، تنیس روی میز و شطرنج شد که در بخش دختران سکوی نخست رشته تنیس روی میز به البرز، رشته بدمینتون به تهران و رشته شطرنج برای گیلان و در بخش پسران نیز سکوی نخست در رشته شطرنج و تنیس روی میز برای تهران و بدمینتون برای زنجان ثبت شد.
2 کشتی گیر زنجانی 'امیرحسین کثیرلو و علیرضا پیری' در رقابت های جام یادگار امام (ره) که از 6 شهریور ماه به مدت 6 روز برگزار شد دعوت شدند.
میثم نصیری، مرداد ماه به خبرنگار ایرنا گفت: تصمیم به کناره گیری از تیم ملی گرفتم چراکه برخی مواقع، کنار رفتن بسیار بهتر و سنگین تر از ادامه مسیر است.
17 ورزشکار زنجانی برای حضور در بازی های آسیایی و 15 ورزشکار نیز برای حضور در مسابقات پاراآسیایی، که در جاکارتا برگزار شد کسب سهمیه کردند.
محسن محمدسیفی ووشوکار صاحب نام زنجان، ایران و جهان در دیدار نخست خود در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا، در برابر حریف قزاقستانی شگفتی ساز شد و در نهایت در مرحله فینال نشان طلا را ازآن کاروان ایران کرد و رضا سبحانی، دیگر ووشوکار شایسته این استان در برابر ورزشکار اندونزی که از قهرمانان ووشو جهان است جسورانه ایستاد اما مغلوب شد.
تیم زنجان در قابتهای قهرمانی سبک فانگ من چوان که از 31 مرداد امسال تا 2 شهریور در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد در مجموع با کسب 14 نشان رنگارنگ (چهار نشان طلا، سه نقره و هفت برنز) نایب قهرمان شد.
شهریور ماه، دهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی پایگاه های استعدادیابی بسیج کشور با حضور قریب یک هزار و 200 ورزشکار بسیجی پسر در رشته های تکواندو، جودو، ووشو، کاراته، تیر و کمان و تیراندازی به میزبانی استان زنجان برگزار شد.
شهریور ماه، مرگ ورزشکار ابهری در یکی از باشگاه های بدنسازی این شهرستان بر اثر تزریق مواد نیروزا به اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان اعلام شد و پی گیری و رسیدگی به موضوع نیز در دستور کار قرار گرفت و قرار شد نتیجه پزشکی قانونی اعلام شود که متاسفانه پی گیری ها برای تایید صحت خبر (تزریق مواد نیروزا) نتیجه نداد.
تیم کشتی آزاد و فرنگی این استان در جشنواره کشتی خردسالان کشور که در قالب چهار گروه برگزار شد حضور یافت و در گروه یک با تیم های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، قزوین، تهران و البرز، رقابت کرد که در پایان صاحب هفت نشان رنگارنگ (در رشته فرنگی یک نشان نقره و در رشته آزاد نیز یک نشان نقره و پنج برنز) شد.
ماه شهریور، کشتی گیران اعزامی زنجان به بیست و ششمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه های فنی و حرفه ای منطقه 9 کشور که در رشته های کشتی، تنیس روی میز، تکواندو، فوتسال و والیبال برگزار شد، زنجان با هفت کشتی گیر شرکت کرد و توانست یک نشان نقره و سه نشان برنز به دست آورد.
کشتی گیران زنجان در این رقابت ها که از 8 تا 14 شهریور در تبریز برگزار شد در کشتی فرنگی، حسام علی اسدی در وزن 77، عرفان محمدی جوقینی در وزن 82 و محمدحسین بژکول در وزن 87 کیلوگرم و در کشتی آزاد نیز محمد شیرزاد در وزن 61، یاسین حسینی در وزن 65، حسین علوی در وزن 79 و منصور صبوری در وزن 86 کیلوگرم، بر روی تشک رفتند که اسدی، شیرزاد و حسینی به نشان برنز و علوی نیز به نقره دست یافتند.
در سومین دوره بازی های جهانی عشایر که 13 شهریور با حضور 48 کشتی گیر از 26 کشور جهان و در سه وزن مختلف در شهر چولپان آتا کشور قرقیزستان برگزار شد محمد نادری از ورزشکاران شاخص کشتی زنجان با اقتدار تمام به نشان طلا دست یافت.
بیست و چهارمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان پسر ایران با حضور 380 ورزشکار از سراسر ایران طی روزهای 15 و 16 شهریور و دختران نیز 16 و 17 همین ماه در سالن ورزش 6 هزار نفری مجموعه ورزشی انقلاب زنجان برگزار شد و در بخش پسران، تهران به مقام قهرمانی دست یافت، اصفهان دوم شد و تیم های البرز و زنجان نیز بطور مشترک سوم شدند و در بخش دختران نیز تهران مقام نخست را کسب کرد، کرمانشاه دوم شد و مازندران و البرز نیز به ترتیب سوم و چهارم شدند.
سومین دوره رقابت های شطرنج آماتورهای مردان و بانوان ایران از 19 شهریور به مدت یک هفته در سالن شماره سه مجموعه فرهنگی ورزشی هتل پیام زنجان با حضور 200 شطرنج باز از استان های مختلف کشور برگزار شد.
آذر ماه، تیم پومسه بانوان این استان با شرکت در مسابقات لیگ دسته یک کشوری که به میزبانی تهران برگزار شد توانست با 10 مدال رنگارنگ (2 مدال طلا، چهار نقره و چهار برنز)، جایگاه سومی تیمی پس از 2 تیم نخست از استان تهران را کسب کند.
نخستین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور رشته بدمینتون پسران از 6 تا 9 آذر در آکادمی بدمینتون زنجان و با قضاوت 24 داور و با حضور 168 بازیکن از استان های فارس، مازندران، البرز، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، قم، کردستان، هرمزگان، همدان، کرمان، خوزستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، یزد، گیلان، بوشهر، تهران، آذربایجان شرقی، قزوین، گلستان، مرکزی، اصفهان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و توابع تهران، برگزار شد که کرمانشاه به مقام قهرمانی دست یافت، زنجان دوم شد و آذربایجان شرقی و کرمان نیز بطور مشترک سوم شدند.
پیکارهای مویتای دختران از سری مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور نیز از اول آذر به مدت سه روز در سالن ورزش دانشگاه آزاد شهرستان ابهر از توابع استان زنجان و با حضور قریب 120 رزمی کار از 22 استان مختلف برگزار شد و بخش پسران نیز از 10 تا 13 آذر با شرکت قریب 190 رزمی کار در سالن 6 هزار نفری امام خمینی (ره) مجموعه ورزشی انقلاب زنجان برگزار شد.
8 تا 11 آذر ماه مرحله سوم اردوی آمادگی و تمرینی تالوکاران پاس نیروی انتظامی به منظور آماده سازی ورزشکاران برای حضور در رقابت های ووشو لیگ برتر باشگاه های ایران در زنجان برپا شد.
زنجان در بیست و هشتمین دوره مسابقات قهرمانی و انتخابی تیم ملی بوکس بزرگسالان که از 17 تا 21 آذر در 10 وزن مختلف در شهرستان اهواز ( مرکز استان خوزستان) برگزار شد حضور یافت و مجید قنبری، محمد کمالی، مهدی امینی، موسی حیدری، امیر اشراقی و طوفان شریفی به عنوان بوکسور و امیرحسین صالحی زنجانی نیز به عنوان داور، نفرات اعزامی این استان بودند.
کاراته کاران اعزامی زنجان به نخستین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در رقابت های پسران که در رده نونهالان و نوجوانان و در 11وزن مختلف، طی روزهای 14 و 15 آذر به میزبانی استان مرکزی برگزار شد، از سوی محمد محمدلو در وزن 36- بخش نونهالان به نشان نقره رسید و محمد سعیدی آزاد و ابوالفضل نعمتی نیز به ترتیب در وزن 70- و 70+ کیلوگرم به مدال برنز و نقره رسیدند و در بخش دختران نیز که طی روزهای چهارم و پنجم آذر در کردستان و در 9 وزن مختلف برگزار شد، آیدا طاهری در وزن 47- نونهالان به نشان برنز دست یافت.
کلاس داوری درجه سه پاورلیفتینگ با همکاری هیات بدنسازی و پرورش اندام زنجان و کمیته فنی و داوری پاورلیفتینگ فدراسیون این رشته ورزشی، همزمان با برگزاری مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ باشگاه های ایران در زنجان با حضور 43 ورزشکار در سالن 6 هزار نفری امام خمینی (ره) مجموعه ورزشی انقلاب زنجان، طی روزهای 15 و 16 آذر تشکیل شد.
زنجان در رقابتهای قهرمانی پاورلیفتینگ بدون لوازم باشگاه های ایران در رده پیشکسوتان و جوانان به مقام نخست و دوم دست یافت و در رده سنی نوجوانان و بزرگسالان جایگاه چهارم را کسب کرد.
در نخستین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور که 16 آذرماه با حضور 70 ورزشکار نونهال درقالب 21 تیم و 60 ورزشکار نوجوان در قالب 19 تیم در ماهشهر اهواز از توابع استان خوزستان برگزار شد، تیم زنجان توسط آرتین نصیری در بخش نونهالان و مهدی انصاری در بخش نوجوانان به نشان نقره دست یافت و کاپ تیمی در رده نونهالان و سوم تیمی در رده جوانان نیز به زنجان رسید.
بوکس زنجان در بیست و هشتمین دوره مسابقات قهرمانی و انتخابی تیم ملی بزرگسالان به نخستین طلای خود دست یافت. در این رقابت ها که از 17 تا 21 آذر ماه در 10 وزن مختلف در اهواز ( مرکز استان خوزستان) برگزار شد بوکسورهای زنجان موفق به کسب یک نشان طلا و 2 برنز شدند. طوفان شریفی در وزن 91 کیلوگرم به نشان طلا رسید و مجید قنبری و محمد کمالی به ترتیب در اوزان 49 و 60 کیلوگرم به نشان برنز دست یافتند.
میثم نصیری کشتی گیر شاخص و شایسته زنجان در پنجمین دوره مسابقات جام باشگاه های جهان که از 22 آذر به مدت 2 روز در سالن یادگار امام (ره) دانشگاه آزاد اسلامی شهر بابل و با حضور 2 تیم ایرانی و 6 تیم خارجی برگزار شدبه نشان طلا دست یافت.
پیست اسکی پاپایی زنجان در پی بارش برف کافی، دوم دی ماه برای فعالیت علاقه مندان این رشته از ورزش های زمستانی، راه اندازی شد و پس از انتظاری یکساله، قریب 50 نفر از علاقه مندان این رشته با دلی سیر اسکی کردند.
در مرحله نخست مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان که از پنجم تا هفتم دی با حضور کشتی گیران برتر استانهای مختلف ایران در سالن شهدای هفت تیر تهران برگزار شد، زنجان با سه کشتی گیر حاضر شد که میثم نصیری به مقام سوم رسید و اما میثم حیدری و مهدی یاری فرد، توانمند ظاهر نشدند.
دوازدهم دی ماه، ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ورزش و جوانان با حضور در زنجان بر تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی تاکید کرد و گفت: هم اکنون چهار هزار پروژه ورزشی نیمه تمام در نقاط مختلف کشور وجود دارد و امسال (97) تجهیز خانه های ورزش روستایی و ایجاد زمین چمن مصنوعی در دستور کار این وزارتخانه است.
مهدی محمدی دوچرخه سوار زنجانی در قالب تیم ملی به رقابت های قهرمانی آسیایی و پارا آسیایی 2019 که از 18 تا 23 دی ماه در شهر جاکارتا اندونزی و در بخش مردان و زنان جوان و بزرگسال و در ماده های سرعت و نیمه استقامت برگزار شد توانست در ماده چهار کیلومتر تعقیبی انفرادی عنوان نایب قهرمانی را ازآن خود کند اما در ماده یک کیلومتر با 2 صدم ثانیه اختلاف از نفر سوم در جایگاه چهارم قرار گرفت و مهدی سهرابی دیگر دوچرخه سوار زنجانی نیز که جواز حضور در این دوره از مسابقات آسیایی را کسب کرده بود جای خود را به دوچرخه سواران جوان داد.
دوازدهم دی ماه، عملیات اجرایی احداث سالن ورزشی چند منظوره شهرستان سلطانیه امروز با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در زمینی به مساحت یکهزار و 400 مترمربع با هزینه تقریبی 30 میلیارد ریال و توسط یک فردخیر آغاز شد.
21 دی ماه، تیوپ سواری در ارتفاعات پایین دست منطقه پایایی زنجان واقع در ابتدای مسیر ارتباطی زنجان - بیجار، یک کشته و 22 مصدوم برجا گذاشت.
اواخر دی ماه، میثم نصیری از کشتی گیران شایسته این استان برای شرکت در سی و نهمین دوره رقابتهای بین المللی کشتی آزاد بزرگسالان و سه داور ملی و بین المللی زنجان (اکبر نصیری داور بین المللی درجه یک، حسین چرمی و رضا نقیلو داوران بین المللی درجه 2) نیز به منظور قضاوت در این پیکارها دعوت شدند.
علی مرادی از کبدی کاران شهرستان خرمدره از توابع استان زنجان از 26 دی ماه جاری به مدت 10 روز توسط کمیته فنی فدراسیون این رشته ورزشی به اردوی آمادگی و انتخابی تیم ملی جوانان دعوت شد.
در رقابت های قهرمانی کشتی آزاد گروه (ج) نوجوانان ایران که سوم بهمن ماه به میزبانی خراسان ‌جنوبی و در سالن ورزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد زنجان با 9 کشتی گیر حاضر شد که حاصل آن سه نشان طلا، 2 نقره و یک برنز، یک عنوان چهارمی و 2 عنوان پنجمی بود.
مرحله نخست اردوی تمرینی و آمادگی تیم ملی بدمینتون نوجوانان با حضور پنج ملی پوش منتخب و برتر ایران از پنجم بهمن به مدت یک هفته در آکادمی بین المللی بدمینتون زنجان برگزار شد.
نهم بهمن ماه، چهل و سومین دوره مسابقات جودو قهرمانی مردان بزرگسال ایران با حضور قریب 400 جودوکار منتخب از استان های مختلف با شعار 40 سال افتخار - 40 سال ورزش و به صورت تیمی و انفرادی در سالن 6 هزار نفری امام خمینی (ره) واقع در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان به مدت سه روز برگزار شد و تیم البرز به مقام نخست دست یافت و تهران و اصفهان به ترتیب دوم و سوم شدند.
از 11 تا 13 بهمن ماه، تیم ملی بدمینتون جمهوری آذربایجان با 15 بازیکن مرد و زن (10 مرد و پنج زن) به منظور آمادگی و انجام تمرین مشترک با بازیکنان زنجان در آکادمی بین المللی بدمینتون این استان، اردو زد.
دوازدهم بهمن ماه، زنجان در مسابقات کشتی کلاسیک بانوان ایران که در در خانه کشتی محمدبنا واقع در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد در وزن 50 کیلوگرم توسط فرشته کرمی به نشان برنز رسید و زینب عینلو نیز در وزن 65 کیلوگرم، ششم شد.
رضا نقیلو، داور بین المللی کشتی زنجانی به عنوان تنها نماینده این رشته ورزشی ایران در رقابت های کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه قضاوت کردتیم کشتی فرنگی ایران در این رقابتها که از 13 بهمن جاری به مدت 2 روز در شهر استانبول برگزار شد با چهار نشان طلا و سه مدال برنز، نایب قهرمان شد.
تیم ووشو زنجان در رقابت های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی که با حضور 287 سانداکار و 158 تالوکار درقالب 35 تیم از 23 تا 27 بهمن در ورزشگاه آزادی نجف ‌آباد اصفهان برگزار شد 11 نشان کسب کرد و به عنوان نایب قهرمانی رسید.
اواخر ماه بهمن، عدم حمایت مالی کافی و لازم اداره کل ورزش و جوانان این استان در تامین بخشی از هزینه ها باعث شد تا هیات کشتی زنجان به ناچار به انصراف از میزبانی مسابقات انتخابی تیم ملی نوجوانان تن دهد.
30 بهمن ماه به مدت سه روز، نخستین دوره از رقابت های قهرمانی بدمینتون مردان کارکنان دولت با حضور 93 ورزشکار در زنجان برگزار شد و تیم البرز به مقام نخست دست یافت و سیستان و بلوچستان دوم شد و زنجان و قم، نیز بطور مشترک سوم شدند.
دوم اسفند ماه، مردی جوان حین شنا در یکی از استخرهای شهر زنجان با وجود ناجی غریق در محل استخر، دچار حادثه غرق شدگی شد و جانش را از دست داد.
محمد نادری، کشتی گیر شاخص و توانمند این استان در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی ساحلی بزگسالان ایران که سوم اسفند و تحت عنوان یادواره شهدای سپاه پاسداران در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان، به منظور تعیین نفرات اعزامی به مسابقات گزینشی بازی های ساحلی جهان در زمین ساحلی نفت آبادان برگزار شد، به مقام دوم دست یافت.
تیم دانشگاه خوارزمی البرز در نخستین دوره از رقابت های قهرمانی بدمینتون بانوان کارکنان دولت که از چهارم اسفند با حضور 69ورزشکار در قالب 16 تیم و به مدت سه روز در آکادمی بین المللی بدمینتون شهر زنجان برگزار شد، به مقام نخست دست یافت و بانک مرکزی تهران دوم شد و تیم های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز بطور مشترک سوم شدند.
سه دوچرخه سوار این استان (مهدی سهرابی و جمشید حمد ملکی به ترتیب در رده های سنی بزرگسالان و پیشکسوتان و مهدی محمدی در بخش دوچرخه سورای جانبازان و معلولان)، با نشان دادن توانمندی ها و شایستگی های بالای خود به اردوی تیم ملی راه که در نوشهر مازندران برگزار شد راه یافته و سهرابی در رشته استقامت و تایم تریل انفرادی و محمدی و حمد ملکی نیز که به ترتیب پیشکسوت و معلول هستند در رشته تایم تریل انفرادی، تمرین کردند.
6084/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.