به گزارش ایرنا، در هفته ای که پشت سرگذاشته شد، لیگ های مختلف کشوری و استانی شاهد مصاف ورزشکاران استان با حریفان بودند که نتیجه این رقابتها، رقم خوردن پیروزیها و شکستهایی در میادین مختلف ورزشی بود. مهرام جام قهرمانی را در لیگ باشگاه های بسکتبال نونهالان قم بالای سر برد و دونده قمی در مسابقات بین المللی فجر طلایی شد.مسابقات تکواندو بین المللی جام فجر، مسابقات جهانی سری آ، مسابقات بوکس قهرمانی آسیا، لیگ گلف بانوان استان و لیگ برتر هاکی از میادینی بود که بانوان و آقایان ورزشکار قمی در مقابل حریفان خود صف آرایی کردند.

** لیگ برتر فوتبال/ جوانان صبا با سقوط به کار خود پایان دادند
پرونده حضور تیم صبای قم درلیگ برتر فوتبال جوانان کشور بسته شد و این تیم درآخرین دیدار خود برابر البدر بندر کنگ شکست خورد و بدین ترتیب راهی دسته پایین‌تر شد. تیم جوانان صبای قم در هفته بیست و دوم و پایانی این رقابت‌ها هفته گذشته در ورزشگاه شهید حیدریان قم به دیدار تیم البدر بندر کنگ رفت و 4 بر یک نتیجه را واگذار کرد و با این شکست به کار خود در لیگ برتر جوانان خاتمه داد.این تیم که در نیم فصل اول نتایج ضعیفی کسب کرده بود با وجود تحول در نیم فصل دوم و کسب امتیازات قابل توجه برای بقا در لیگ برتر ناکام شد و در حالی به دسته اول سقوط کرد که فصل گذشته با قهرمانی در دسته اول به لیگ برتر رسیده بود.

** هیات سه گانه قم/ انتخاب رئیس جدید
مجمع انتخابات هیات سه گانه قم هفته گذشته برگزار شد و محمد کاظم حججی برای مدت 4 سال به عنوان رئیس جدید این هیئت ورزشی انتخاب و جایگزین کاظم مجتبایی شد. در این مجمع، حججی 11 رأی از مجموع 12 رأی موجود کسب کرد تا سکان اداره امور این رشته ورزشی کمتر شناخته شده را در دست گیرد. وی در شرایطی رئیس هیئت سه گانه قم شد که پیش از این ریاست هیات دوچرخه سواری قم را در دست داشت اما با استعفا از ریاست این هیات ورزشی راهی هیات سه گانه شد.

** لیگ باشگاه های بسکتبال نونهالان قم/ مهرام جام قهرمانی را بالا برد
رقابت‌های لیگ بسکتبال نونهالان قم شامگاه شنبه هفته گذشته در سالن شهید رضائیان به پایان رسید و تیم مهرام موفق شد مقام قهرمانی این مسابقات را به دست بیاورد و در صدر این رده سنی قرار گیرد.در دیدار فینال که با استقبال قابل توجه علاقه مندان به بسکتبال و خانواده‌ها برگزار شد، تیم بسکتبال مهرام با وجود این که بازی برابر پویان را خوب آغاز نکرد و در نیمه نخست از این تیم عقب بود اما در نهایت توانست 65 بر 50 فاتح این بازی شود. تیم مهتاب نیز توانست مقام سوم را به دست بیاورد.

** لیگ برتر تیراندازی/ درخشش نام تیرانداز قمی در میان برترین‌های تپانچه
فدراسیون تیراندازی پس از پایان لیگ برتر تیراندازی مردان رده بندی تیمی و انفرادی لیگ برتر تیراندازی را اعلام کرد که بر این اساس تیم هیات تیراندازی قم علاوه بر کسب رتبه تیمی، یک عنوان انفرادی را نیز به دست آورد. تیم هیات تیراندازی قم در لیگ برتر در جایگاه چهارم قرار گرفت که با توجه به فاصله قابل توجه توانمندی‌های مالی و به تبع آن نیروی انسانی این تیم با تیم‌های مدعی لیگ، کسب رتبه چهارم نمی‌تواند رتبه نامناسبی تلقی شود.در بخش انفرادی نیز یکی از عناوین برتر به تیم هیئت تیراندازی قم اختصاص یافته به طوری که در رشته تپانچه بادی جوانان، محمدمهدی حیدری تیرانداز نوجوان قم در اولین حضور خود در لیگ برتر توانست مقام سوم این رده بندی را کسب کند.

** مسابقات دو و میدانی بین المللی فجر/ دونده قمی طلایی شد
رقابت‌های دو و میدانی داخل سالن بین المللی جام فجر در حالی هفته گذشته در مجموعه آفتاب انقلاب تهران به کار خود پایان داد که سهم دو و میدانی کاران قمی از حضور در این مسابقات یک مدال طلا و یک عنوان چهارمی بود.
تنها مدال آور از میان 6 دو و میدانی کار قمی حاضر در این مسابقات رضا ملک پور بود که پس از حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا به عنوان جوان‌ترین عضو تیم دو و میدانی ایران، این بار در مسابقات بین المللی داخل سالن مدال کسب کرد.
ملک پور در رقابت‌های بین المللی داخل سالن تهران به عنوان یکی از اعضای تیم 4 در 400 متر در تورنمنت حضور پیدا کرد و توانست صاحب مدال طلای این مسابقات شود.

** مسابقات تکواندو بین المللی جام فجر/ سهم بانوی تکواندوکار قمی یک مدال برنز
در شرایطی که تکواندوکارانی از استان‌های مختلف کشور برای حضور در مسابقات تکواندو بین المللی جام فجر در جزیره کیش گرد هم آمده بودند تکواندوی قم با 3 تکواندوکار و یک مربی در این رقابت‌ها حضور داشت و یک مدال نیز به دست آورد.
فرناز امینی تنها بانوی تکواندوکار این استان در این مسابقات بود که تنها مدال تکواندوی قم در این مسابقات را نیز به دست آورد و در وزن منهای 53 کیلوگرم روی سکوی سوم مشترک ایستاد و برنز گرفت.

** مسابقات جهانی سری آ/ ناکامی ستاره بین المللی قم از کسب مدال
امیر مهدی زاده ستاره بین المللی کاراته قم و پرافتخارترین کاراته کای ایران اکنون در راه کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو قرار دارد اما برگزاری مسابقات کاراته المپیک در اوزانی خاص مهدی زاده را مجبور به تغییر وزن کرده است. این کاراته کای قمی که در وزن تخصصی خود منهای 60 کیلوگرم همواره ستاره‌ای مدال آور در سطح جهانی بوده است برای حضور در المپیک مجبور به تغییر وزن المپیکی به منهای 67 کیلوگرم شده است و این تغییر وزن سبب شده او نتواند در لیگ جهانی شرکت کند.
مهدی زاده در مسابقات سری آ سالزبورگ اتریش با امیدواری زیادی پا به میدان نهاد اما نتوانست مدالی کسب کند. از دست دادن فرصت مدال آوری در این مسابقات شانس مهدی زاده را برای کسب سهمیه المپیک تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر چه هنوز فرصت زیادی تا المپیک باقی مانده و امیر مهدی زاده نیز به اندازه کافی برای کسب امتیاز رنکینگ فرصت دارد اما رقابت در دسته وزنی جدید، رقبای متفاوت و شرایط فنی تازه برای کاراته کایی چون مهدی زاده یک چالش است.

** مسابقات بوکس قهرمانی آسیا/ داور قمی تنها داور ایرانی رقابت ها
رقابت‌های بوکس قهرمانی آسیا در حالی در سال 2019 به میزبانی تایلند برگزار می‌شود که علاوه بر حضور تیم ملی بوکس ایران در این رقابت‌ها، جامعه بوکس ایران یک داور در این مسابقات دارد و این داور از بوکس قم انتخاب شده است.
مجید عباس زاده داور 3 ستاره بین المللی بوکس قم به‌عنوان داور مسابقات بوکس قهرمانی آسیا در تایلند انتخاب شد و وی ه تنها داور دعوت شده از ایران است.
عباس زاده که مسئولیت ریاست هیئت بوکس استان قم را نیز در اختیار دارد پیش از این در رویدادهای مختلف بین المللی قضاوت کرده و برای نخستین بار برای قضاوت در مسابقات قهرمانی آسیا فراخوانده شده است.

**آغاز نخستین دوره لیگ مینی گلف بانوان قم
نخستین دوره لیگ مینی گلف بانوان قم روز شنبه هفته گذشته در زمین اختصاصی مینی گلف ورزشگاه شهید حیدریان قم گشایش یافت و تیم‌های حاضر در این مسابقات در اولین دیدار خود به میدان رفتند.در این رقابت‌ها 8 تیم شرکت دارند که در 2 گروه با هم رقابت می‌کنند و با توجه به اولین تجربه برگزاری لیگ مینی گلف بانوان در قم، حضور این تیم ها در مسابقات شایان توجه و کم نظیر در سطح استان‌های کشور ارزیابی می‌شود. در هفته اول این رقابت‌ها از گروه اول تیم‌های کافه تلخ و فست فود دارچین به ترتیب تیم‌های روزنامه ایمان و الماس را شکست دادند. در گروه دوم نیز تیم‌های کافه سی سی کام و شهید دلاوری بر حریفان خود جوانان هلال احمر و کویر تابلو آذرخش گستر غلبه کردند.

** لیگ برتر هاکی/ مرکزی در قم قهرمان شد
رقابت‌های لیگ برتر هاکی سالنی کشور با برگزاری دیدار پایانی به سرانجام رسید و تیم استان مرکزی با کسب قهرمانی لیگ برتر هاکی کشور، جشن قهرمانی را در قم جشن گرفت. در دیدار نهایی این مسابقات که شامگاه دوشنبه در سالن هلال احمر برگزار شد تیم هاکی استان مرکزی به مصاف تیم لرستان رفت و توانست با شکست این تیم بر سکوی قهرمانی این مسابقات تکیه زند و جام را بالای سر ببرد.
تیم‌های هاکی استان‌های سمنان و تهران نیز که در دیدارهای نیمه نهایی برابر تیم‌های فینالیست شکست خورده بودند به طور مشترک سوم شدند و به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند. در این مسابقات 8 تیم حضور داشتند که پس از برگزاری دور رفت، دیدارهای دور برگشت خود را در قم به صورت فشرده برگزار کردند و تیم هاکی استان قم نیز یکی از تیم‌های حاضر در این مسابقات بود که نتوانست به جمع 4 تیم برتر راه پیدا کند.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.