به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی شامگاه سه شنبه در کارگروه آمایش سرزمین استان زنجان افزود: برای اینکه یک مطالعه قابل اجرا شود لازم است نظرات مدیران و حتی کارشناسان دستگاههای اجرایی از سوی مجریان طرح های مطالعاتی گرفته شود.
وی ادامه داد: سال آینده به موضوعات علمی قابل عملیاتی شدن در استان بیشتر خواهیم پرداخت و در این زمینه کارهای خوبی را انجام خواهیم داد.
حقیقی از پیگیری موضوع آمایش استان به صورت علمی و منطقی با بهره گیری از ظرفیت نخبه گی و تجربی موجود در استان خبر داد و اطهار داشت: سال آینده روی موضوع SDI که البته از سال 86 در استان روی آن کار شده است، به طور ویژه تمرکز می کنیم.
زیرساخت های اطلاعات مکانی(Spatial Data InfraStructure) یا به اختصار SDI، مفهومی درباره تسهیل و هماهنگی در جهت تبادل و به اشتراک گذاری داده های مکانی و منابع محاسباتی مرتبط با آنها در بین سازمان ها و در کلیه سطوح یک جامعه و بین متولیان اطلاعات است؛ این اطلاعات مکانی به عنوان زیرساخت و بستر و ابزار توسعه پایدار قلمداد می شود.
استاندار زنجان ایجاد بانک جامع آمار را مبنایی برای تصمیم سازی و اقدام درست در استان توصیف و خاطرنشان کرد: در برخی از دستگاههای اجرایی کارهای قابل توجهی در این حوزه انجام شده است ولی این اقدامات به نحو مطلوب منعکس نشده است.
وی به ضرورت توجه به الزامات توسعه پایدار اشاره کرد و افزود: در حوزه توسعه روستایی لازم است روی تقویت اقتصاد روستاها کار کنیم و برای این موضوع راهکارهای مناسب ارائه دهیم.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون اظهارات خود درباره موضوع مدیران دستگاههای اجرایی در شهرستانها در آخرین شورای اداری استان و نحوه انعکاس در برخی رسانه ها، گفت: حرف ما این است که کسانی که در شهرستان مدیر هستند باید در محل خدمت خود ساکن شوند، مدیران استان هم هیمن طور؛ اگر غیر از این باشد مدیر پروازی هستند.
وی تاکید کرد: بومی و غیر بومی بودن مدیران، به شرط ساکن بودن در محل خدمت، موضوعیتی ندارد.
حقیقی یاد آور شد: تجربه نشان داده است مدیری که در محل خدمت خود ساکن شود، دست کم نیمی از مشکلات خود و مسائل محل خدمتش با همین ساکن شدن در محل خدمت، حل می شود.
8068/3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.