ˈامجد باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر 68 گونه پستاندار، 118 گونه پرنده، 29 گونه خزنده، 17 گونه ماهی، 120 گونه حشره، 15 گونه گیاه، 55 گونه از بندپایان، 38 گونه فسیل بی مهرگان، 30 گونه فسیل گیاهان، 76 گونه سنگ و کانی و 19 گونه اسکلت جانوری، در این موزه نگهداری می شود.
وی اظهار داشت: موزه تاریخ طبیعی زنجان ازجمله مکان های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، تحقیقاتی و نمایشگاهی است که علاوه بر شناساندن هرچه بیشتر زیست بوم های مختلف، انواع گونه های حیات وحش و پوشش گیاهی با ارزش را در خود جای داده است که بر غنای هرچه بیشتر این مکان افزوده است.
باقری افزود: جلوه های تنوع زیستی شامل انواع گونه های جانوری و گیاهی کمیاب و در خطر انقراض در این موزه حفظ و نگهداری شده و ازسویی تنوع زیستی نیز به اقشار مختلف مردم یادآوری می شود که تاکنون با استقبال بالای مردم مواجه شده است.
موزه تاریخ طبیعی این استان که در ابتدای جاده قدیم تبریز - زنجان و در محوطه پارک جنگلی ارم شهر زنجان واقع شده به منظور حفظ و نگهداری همچنین نمایش گونه­ های جانوری و گیاهی، سنگواره­ها و نمونه ­هایی از برخی کانی­ها و سنگ های معدنی موجود در زنجان سال 73 افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.