به گزارش ایرنا، محمدرضا ذوالقدریها روز چهارشنبه در مراسم روز درختکاری در پارک پردیس ابهر، با تقدیر از حضور باشکوه مردم و سمن های دوستدار محیط زیست، افزود: به دلیل اهمیت پارک پردیس و حاشیه رودخانه ابهررود این مکان را برای برگزاری مراسم روز درختکاری مناسب دانستیم تا اهمیت و نقش این منطقه در شکل گیری شهر ابهر را به نسل آینده بیان کنیم.
وی با اشاره به جنگل های منحصر به فرد حاشیه رودخانه ابهررود، اظهار کرد: با وجود اینکه از جنگل ‌های زیبایی که در گذشته در حاشیه این رودخانه وجود داشت بخش اندکی بر جای مانده همه ما باید در حفظ این میراث گرانبهای نیاکان خود تلاش کنیم.
شهردار ابهر تصریح کرد: با توجه به اینکه پارک پردیس که در ضلع جنوبی رودخانه قرارگرفته و مالکیت آن بر عهده شهرداری است به سهم خود در حفظ و زیبا سازی آن اقداماتی انجام دادیم.
وی یادآور شد: به دلیل ناراضی بودن مردم از پارک پردیس بازطراحی آن در دستور کار قرارگرفت که خوشبختانه مورد رضایت شهروندان واقع شد و با توجه به اعلام آمادگی یک سرمایه‌گذار برای بازطراحی فاز دوم و سوم پارک پردیس این پروژه ها به طور همزمان آغاز خواهد شد.
ذوالقدریها بیان کرد: این پروژه‌ شامل بازطراحی پارک از سمت بلوار منابع طبیعی و همچنین تجهیز و بازسازی بخش شهربازی با سرمایه یک میلیارد و چهار میلیارد ریال است.
وی خاطر نشان کرد: تمامی پروژه هایی که شهرداری آغاز کرده در سریع ترین زمان ممکن به مردم تحویل داده مگر اینکه پروژه سنگین بوده و از نظر زمانبندی نیاز به زمان طولانی تری داشته است.
رئیس شورای اسلامی شهر ابهر نیز در این مراسم با بیان ارزش درخت و درختکاری از نظر آموزه های دینی ابزار کرد: پس از انقلاب روز درختکاری در کشور اهمیت ویژه ای یافته است.
حجت عسگری تصریح کرد: ارزش و جایگاه منابع طبیعی و درختان در زندگی بشر را باید به فرزندان خود یادآوری کنیم تا دوستدار طبیعت باشند چراکه درخت موجودی زنده و ضامن سلامتی انسان است.
وی خاطرنشان کرد: همکاران ما در شورای اسلامی تاکید دارند برای انجام هیچ پروژه ای درختی قطع نشود و در صورتی که به اجبار این اتفاق افتاد به جای آن درخت، 10 نهال غرس شود.
رئیس شورای اسلامی شهر ابهر، یادآور شد: روزی که مجبور به قطع درختان بلوار منابع طبیعی شدیم با همکاران خود عهد بستیم صدها درخت به‌ جای آن درختان بکاریم.
وی تاکید کرد: افرادی که با درخت سروکار دارند و با طبیعت مانوس هستند گرد پیری کمتر بر چهره آنها می‌ نشیند و معمولا عمر طولانی دارند.
امام جمعه ابهر نیز در این مراسم تاکید کرد: دین اسلام در تمام مقوله ها دستورالعمل های کاربردی دارد و مسئولانی که علاقه مند به تلاش و کار هستند می‌ توانند راهکارهای لازم و عملی را از قرآن و دین اسلام دریافت کنند.
به گزارش ایرنا، به مناسبت روز درختکاری 400 اصله نهال به یاد شهدای شهرستان ابهر در پارک پردیس ابهر غربی شد.
برنامه های فرهنگی شامل مسابقه نقاشی کودکان با موضوعیت طبیعت و درختکاری همچنین درس نهال و آموزش نگهداری صحیح نهال، اهدا گل به کودکان، نقاشی چهره کودکان در غرفه خیرین سلامت آموزش پرورش و گروه سازمان مردم نهاد اریکه سبز اجرا شد.
در پایان به دانش آموزان شرکت کننده در مراسم از سوی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ابهر جوایزی اهدا شد.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.