هدایت صفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نهاد با هدف ایجاد اشتغال و خروج هدفمند افراد از چرخه حمایتی گام های مهمی برداشته و از ابتدای سالجاری تا بهمن امسال یکهزار و 950 شغل با اعتباری بالغ بر 32 میلیارد و 100میلیون تومان برای افراد تحت حمایت ایجاد کرده است.
وی اظهار داشت: بیشترین طرح های ایجاد شده برای مددجویان تحت حمایت این استان اغلب در بخش های دامپروری، کشاورزی، خدمات، شیلات، صنایع دستی، فعالیت های صنعتی و معدنی و خدمات را شامل می شود.
این مسئول ادامه داد: طرح‌های اشتغال ایجادشده برای مددجویان تحت حمایت این نهاد با تکیه ‌بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و تا کنون نتایج بهتری را نیز به همراه داشته است.
وی اضافه کرد: تا کنون همکاری بانک های عامل برای تخصیص منابع مورد نیاز برای اشتغال مددجویان مناسب بوده که امیدواریم این مهم با توجه به هدف گذاری انجام گرفته روند روبه رشدی داشته باشد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: به این مهم باید توجه داشت که اغلب طرح های اشتغال ایجاد شده توسط این نهاد، بر اساس بازدیدها و بررسی های میدانی پایدار انجام می گیرد در این میان در همه شهرستان ها ناظران وکارشناسان فنی بر اجرای طرح های اشتغال نظارت مستمر دارند.
وی یاداوری کرد: وجود یک نفر سر ناظر در استان به منظور نظارت برکار ناظران موجب شده تا طرح های ایجاد شده توسط کمیته امداد از پایداری خوبی برخوردار باشند.
این مسئول خاطر نشان کرد: همه دستگاهها در رسیدگی به فقر نقش آفرین هستند و اگر سرعت فقر زایی بیشتر از سرعت فقر زدایی باشد سرمایه اجتماعی کاهش می یابد و در این میان همدلی و هم افزایی مانع انباشت فقر در جامعه و ارتقای وسرمایه اجتماعی می شود.
به گزارش ایرنا، 28 هزار 318 خانوار با جمعیت 54 هزار و 980 نفر از خدمات این نهاد درقالب کمک معیشت بگیر وغیر کمک معیشت بگیردر استان بهره مند هستند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.