امجد باقری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز جهانی حیات وحش، فرصتی بسیار خوب و مناسب جهت ارتقاء سطح آگاهی‌ عموم مردم در خصوص انواع گونه های گیاهی و جانوری جهان است.
وی با بیان اینکه بازدید از این موزه می تواند در آشنایی هرچه بهتر و بیشتر مردم زنجان با حیات وحش و تنوع زیستی این استان بسیار موثر باشد، اظهار داشت: این بازدید از ساعت هشت صبح آغاز شده است و به حتم با استقبال مردم مواجه خواهد شد.
باقری افزود: علاقه مندان به حیات وحش می توانند با حضور در این موزه تاریخ طبیعی، از نزدیک با گونه های جانوری شاخص این استان ازجمله آهو، کل و بز، قوچ و میش ارمنی، خرس قهوه ای، عقاب طلایی، سارگپه، گرگ، یوزپلنگ ایرانی، مار، عقرب و رتیل، آشنا شوند.
به گزارش ایرنا، موزه تاریخ طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در تمام روزهای هفته به غیر از دوشنبه ها از ساعت هشت تا 14 و جمعه ها نیز از ساعت 15 تا 19 برای بازدید علاقه مندان دایر است.
موزه تاریخ طبیعی این استان که در ابتدای جاده قدیم تبریز - زنجان و در داخل پارک جنگلی ارم شهر زنجان واقع شده به منظور حفظ و نگهداری و همچنین نمایش گونه­های جانوری و گیاهی، سنگواره­ها و نمونه­هایی از برخی کانی­ها و سنگ­های معدنی موجود در زنجان در سال 73 افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
یکی از اهداف مهم موزه های تاریخ طبیعی، معرفی انواع گونه های جانوری بومی و غیربومی مهاجر می باشد که به همین منظور لاشه جانوران به صورت تاکسیدرمی شده در معرض دید عموم گذاشته شده است.
تاکسیدرمی در اصطلاح عامیانه خشک کردن لاشه جانوران است و در واقع با این هنر گونه های جانوری مختلف به ویژه جانوران درحال انقراض به منظور شناساندن و ارائه آموزش به نسل های آینده حفظ می شوند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.