حسین آبسالان، روز سه شنبه در نخستین همایش تبیین شیوه نامه اجرایی مصرف یک در هزار فروش محصولات تولیدی که به همت اداره کل محیط زیست و با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و اداره کل امور مالیاتی استان زنجان برگزار شد، افزود: امید می رود صاحبان کارخانه ها، کارگاه ها و واحدهای صنعتی و معدنی با اجرای آئین نامه اجرایی بند (د) ماده 45 قانون نحوه وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین، نقشی موثر و سازنده در بهبود وضعیت زیست محیطی، ایفا کنند.
وی اظهار داشت: اجرای این قانون، علاوه بر حفظ منافع دراز مدت واحدهای تولیدی به رفع معضلات زیست محیطی آنها نیز منجر خواهد شد.
آبسالان با بیان اینکه فعالیتهای اقتصادی به منظور توسعه پایدار در هر منطقه و شهری، باید به شکل منطقی و علمی و بر پایه آمایش سرزمین باشد افزود: امروز جهان به دنبال اقتصاد سبز است و نیاز است صاحبان واحدهای تولیدی در کنار تولید و اشتغال، به مسایل زیست محیطی نیز توجه جدی تر داشته باشند و در این راستا محیط زیست نیز از آنان حمایت می کند.
وی ادامه داد: هدف محیط زیست، کمک به واحدهای تولیدی است و اگر صاحبان صنعت و معدن به آب، خاک، هوا و استفاده از تکنولوژی نوین و علم روز توجه داشته باشند و از محیط زیست و منابع طبیعی، استفاده معقول و منطقی بکنند، به یقین توسعه، پایدار و ماندگار خواهد شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان نیز گفت: این ماده قانونی باید به عنوان یک فرصت، مورد استفاده صاحبان واحدهای تولیدی قرار گیرد.
غلامحسین جمیلی، با بیان اینکه طی چند ماه اخیر، شاهد فضایی آرام و همراه تر از سوی سازمان هایی چون امور مالیاتی، محیط زیست و اداره کار و تامین اجتماعی هستیم، افزود: سازمان مالیاتی نیز تلاش می کند تا اندازه ای از مشکلات صنعت زنجان کاهش یابد که این بسیار خوب است.
وی اظهار داشت: لازم است واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی و عموم مردم با حفاظت محیط زیست، همراهی بهتر و بیشتری داشته باشند چراکه همه در این اقلیم زندگی می کنیم و باید به سیاست های این سازمان عمل کنیم.
جمیلی با بیان اینکه برای انجام کارهای خوب باید از هم سبقت گرفت، تاکید کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان تلاش خواهد کرد این موضوع قانونی که منافع آن 2 طرفه است، توسط واحدهای تولیدی به صورت حداکثری اتفاق بیفتد و در این راستا این اتاق با آنها همراهی لازم را خواهد داشت.
معاون مالیاتی اداره ‌کل امور مالیاتی استان زنجان نیز گفت: نقش سازمان امور مالیاتی، مشخص است و این سازمان خود را در هر وزارتخانه به عنوان سهامدار و شریک می داند بنابراین در چارچوب قانون و مقررات تکلیفی، نهایت همکاری با آنها را دارد.
قوام احمدی افزود: این اداره کل، هزینه ها و مخارجی را که واحدهای تولیدی صرف یک درهزار فروش به منظور برطرف خسارت های ناشی از آلودگی و یا توسعه فضای سبز، می کنند را در صورت داشتن شرایط لازم ازجمله وجود حساب جداگانه و دفتر قانونی، به عنوان هزینه مالیاتی قبول می کند.
وی با تاکید براینکه اگر دفتر قانونی در میان نباشد، قضیه منتفی خواهد بود، اظهار داشت: این حساب باید تحت نظارت حفاظت محیط زیست باشد و قبول هزینه های صرف شده برای مسایل زیست محیطی از سوی اداره کل مالیاتی، منوط به تائیدیه محیط زیست خواهد بود.
به گزارش ایرنا، در این همایش که در سالن همایش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان برگزار شد، شماری از مدیران و کارشناسان اداره های کل حفاظت محیط زیست، امور مالیاتی و صنایع و معادن، واحدهای صنعتی، معدنی و کارگاه های تولیدی استان حضور داشتند.
بر اساس این قانون کارخانه ها، کارگاهها و واحدهای صنعتی و معدنی موظفند یک در هزار فروش تولیدات و یا خدمات خود را در امور مرتبط با محیط زیست ازجمله حفظ محیط زیست، ایجاد فضای سبز، کنترل و جبران زیان ناشی از آلودگی ها، طبق مقررات تبیین شده هزینه کنند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.