سید رضا موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سال های قبل، آنچه که در سطح شهر می توان شاهد بود، رها سازی فاضلاب های خانگی به معابر عمومی است.
وی یادآورشد: از سویی شرکت آب و فاضلاب خود را متولی شبکه فاضلاب می داند که به این طریق فاضلاب ها را جمع آوری و به تصفیه خانه هدایت و به درستی تصفیه کند.
موسوی اظهار کرد: در بحث رهاسازی فاضلاب خانگی در معابر عمومی، متولی، مدیریت شهرداری است که باید با ساماندهی این وضعیت مانع از رهاسازی این پساب ها شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: فاضلاب های خانگی رهاسازی شده در معابر از طریق کانال ها و جوب ها به زنجانرود هدایت می شود.
وی خاطرنشان کرد: مردم در صورتی که به شبکه جمع آوری دسترسی دارند باید به آن وصل شوند در غیر این صورت باید از چاه های جذبی استفاده کنند.
موسوی تصریح کرد: طی 2 سال گذشته جلسه های متعددی در مورد ساماندهی فاضلاب های شهری برگزار شده است، اما هر شخصی از دیدگاه خود می نگرد و از خود سلب مسئولیت می کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: ورود این فاضلاب های خانگی به زنجانرود در کنار مشکلاتی که از سیما و منظر شهری ایجاد کرده، در پایین دست به محصولات کشاورزی هم آسیب می زند و مشکلات زیست محیطی ایجاد می کند.
وی به نامه دادستان خطاب به شهرداری برای ساماندهی این فاضلاب های خانگی اشاره کرد و ادامه داد: دادستان دستور داده است که این فاضلاب ها سریعتر تعیین تکلیف شود و شهرداری را برای مدیریت فاضلاب زنجانرود مکلف کرده است.
زنجانرود در کمربندی جنوبی شهر زنجان قرار گرفته و شرق تا غرب شهر را می پیماید.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.