به گزارش ایرنا محمد خداپرست روز چهارشنبه گفت: با توجه به پیگیری های انجام شده در راستای جمع‌ آوری پسماندهای نایلونی و پلاستیکی از مزارع جالیزی منطقه مغان و صدور اخطاریه ‌های زیست ‌محیطی به جالیزکاران آن منطقه این افراد به دلیل بی‌توجهی به اخطاریه ‌ها و عدم جمع‌ آوری و دفع نایلون های مورد استفاده در کشت ‌های جالیزی، با هماهنگی قبلی از طریق مسوولان قضایی به این مراجع معرفی شدند.
او افزود: در چند سال اخیر تعدادی از کشاورزان منطقه مغان و برخی از افراد غیربومی با اجاره زمین‌ های زراعی اقدام به کشت محصولات جالیزی و عمدتا هندوانه می کنند و به جهت رشد سریع و جلوگیری از سرمازدگی بوته‌ های هندوانه آنها را در زیر پوشش های نایلونی قرار می‌دهند.
وی اظهار کرد: کشاورزان پس از برداشت محصولات، بدون توجه به عواقب ناشی از باقی‌ماندن پسماندهای نایلونی و پلاستیکی در محیط نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام نکرده و از این طریق موجب آلودگی منابع آبی و خاک منطقه مغان می شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از پیگیری این موضوع توسط این اداره‌ کل از سال 95 و طرح آن در کارگروه های مدیریت پسماند و کمیته پسماند کشاورزی خبر داد و افزود: اقداماتی نظیر بازدید و پایش ‌های میدانی از سطح مزارع و آموزش و اطلاع‌ رسانی به کشاورزان منطقه موجب شد بیشتر جالیزکاران، ضایعات نایلونی را از سطح مزارع جمع‌آوری کنند.
وی اظهار کرد: آن عده که به توصیه‌ های کارشناسان محیط زیست و اخطاریه‌ های صادره بی‌ توجهی کردند به مراجع قضایی معرفی شدند.
شهرستان های پارس آباد و بیله سوار مغان در شمال اردبیل کانون مهم تولید محصولات کشاورزی استان می باشند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.