به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدنقی یارمحمدی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری مسابقات استانی مدهامتان در دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورت تخصیص بودجه و امکانات کافی برنامه های قرآنی بیش از گذشته گسترش می یابد، اما مشکلی که وجود دارد این است که مباحث قرآنی متولی واحدی ندارد.
وی یادآوری کرد: موازی کاری نهادهای مختلف در این بخش مشکل ساز شده درحالیکه متولی واحد قرآنی می تواند با بخش های مختلف هماهنگی بیشتری ایجاد و به عنوان قرارگاه قرآنی واحد فعالیت کند.
سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان ادامه داد: وجود قرارگاه قرآنی به انسجام بخشی فعالیت های نهادهای قرآنی منتهی می شود و نبود این مساله خلاء مهمی در کشورمان است که باید برنامه ریزی لازم در این خصوص انجام گیرد.
وی با اشاره به برگزاری مرحله استانی سیزدهمین برنامه و جشنواره قرآنی مدهامتان افزود: در این دوره از مسابقات 338خواهر و برادر در رشته های مختلف قرآنی، قرائت، حفظ و نقاشی آیات شرکت کردند که به برگزیدگان جوایزی اعطا می شود و به مسابقات کشوری راه می یابند.
حجت الاسلام یارمحمدی افزود: یکی از فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، اشاعه فرهنگ قرآنی است که اجرای طرح تلاوت نور هر روز بعد از اقامه نماز از جمله این فعالیتهای اثر بخش است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون کلاس های مختلف قرآنی در مساجد استان بصورت حرفه ای و تخصصی در حال برگزاری است و این مهم به ترویج فرهنگ قرآنی کمک می کند.
به گزارش ایرنا، مسابقات قرآنی مدهامتان در بخش پسران و دختران در دانشگاه جامع علمی و کاربردی و فرهنگسرای کوثر در حال برگزاری است.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.