به گزارش ایرنا شیراز در مجموعه برنامه های فرهنگی برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران، چهارشنبه (پنجم آذر)نخستین برنامه 'کتاب - طبیعت' را کلید زد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان فارس در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران بیان داشت: هشت شهر این استان برای شرکت در جشنواره پایتخت کتاب ایران عملکردهای خود را ارسال کرده اند و در این زمینه تا کنون همه پیش بینی ها و برنامه ریزی ها به صورت صد در صدی تحقق یافته است.
مهدی امیدبخش، از شهرهای شیراز، اوز لارستان و صدرا که در دوره های گذشته به عنوان کاندیدایی جدی در این جشنواره شرکت کرده اند، نام برد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در مورد برنامه کتاب طبیعت هم گفت: در مدارس طبیعت، کودکان با تجربه های نو زندگی آشنا می شوند و این برنامه ها در مسیر آشنایی آنها با مراحل خلق کتاب بسیار کارگشاست.
وی افزود: مدرسه طبیعت ژاهو در شیراز، برای رشد خلاقیت کودکان فعالیت های خوبی انجام داده و امروز (چهارشنبه) افزون بر بسته فرهنگی کتاب طبیعت، کتابخانه ای را نیز در محل حضور پدران و مادران برای پُر کردن اوقات فراغت آنها ایجاد کرده است.
امیدبخش اضافه کرد: شیراز و بسیاری از شهرهای فارس برای ترویج کتابخوانی برنامه های مدون و تاثیرگذاری انجام داده اند که فارغ از کسب عنوان پایتخت کتاب، موج گسترده ای در ترویج فرهنگ مطالعه در استان به وجود آمده است.
پنجمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در سال 1397 از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و ستاد شهرها و روستاهای دوستدار کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت دستگاه ها و نهادهای مختلف در اسفندماه به میزبانی تهران برگزار می شود.
دستگاه هایی که در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند شامل، نهاد کتابخانه های کشور، خانه کتاب، انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و برخی دیگر از نهادهای فرهنگی است.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.