سید جواد حسینی روز چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی خراسان رضوی به شناسایی 28 مرکز غیرمجاز مطالعه ویژه کنکوریها در سطح شهر مشهد اشاره و بیان کرد: برای جلوگیری از فعالیت مراکز غیرمجاز مطالعه باید گروهی متشکل از کارشناسان زبده نهاد کتابخانه های عمومی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و نیروی انتظامی راه اندازی شود.
وی ادامه داد: این تیم باید در بازدید با رویکرد ایجابی از این اماکن، آن مکانهایی را که فعالیت خود را به خوبی انجام می دهند ترغیب به اخذ مجوز کند و مراکزی را که با هدف سوء استفاده اقتصادی شکل گرفته اند تعطیل نمایند.
معاون استاندار خراسان رضوی خلاء همکاری بین بخشی را از دلایل رشد مراکز غیرمجاز ذکر و بیان کرد: برای جلوگیری از رشد قارچ گونه مراکز غیرمجاز مطالعه باید محیطهای مختلفی در سطح شهر مطابق با استانداردهای لازم طراحی شود.
وی در ادامه به پایان هفتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در دهه کرامت امسال اشاره و بیان کرد: هفتمین جشنواره کتابخانی رضوی در راستای ترویج فرهنگ و سیره رضوی و گسترش فرهنگ کتابخوانی در سه بخش مکتوب، الکترونیک و فضای مجازی برگزار شد. هزار و 800 نفر از خراسان رضوی در این جشنواره شرکت کردند که نسبت به ششمین جشنواره میزان مشارکت از رشد 9 برابری برخوردار بود.
حسینی گفت: 52 درصد از شرکت کنندگان در این جشنواره را کودکان، 12 نوجوانان و 35 درصد را بزرگسالان شامل می شدند که مشارکت 52 درصدی کودکان قابل توجه و شاخص مهمی است.
وی افزود: 2 هزار و 950 نفر از شرکت کنندگان در این جشنواره اتباع خارجی و 828 نفر از اداره کل زندانهای استان بودند. زندانها، پادگانها، قطار، اتوبوس و هر مکانی که انسانها مجبور به توقف در آن هستند اماکن مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی هستند.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مشهد کانون تولید فضیلت است. موضوع کتابخوانی رضوی در راستای ترویج فرهنگی رضوی باید توسعه یابد.
115 کتابخانه نهادی، 87 کتابخانه‌ مشارکتی و چهار کتابخانه مستقل در سطح استان 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی دایر است.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.