به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه جشنواره استانی شعر و داستان 'طلوع' تحقق عدالت فرهنگی را ویژگی عمده عرصه فرهنگ وهنر در بعد از انقلاب عنوان کرد و گفت: اکنون وضعیت به گونه ای است که همه اقشار مردم می توانند با بهره گیری از ابزارها و امکانات و زیرساخت های در دسترس، توانایی های بالقوه خود در رشته های فرهنگی و هنری را بالفعل کنند.
فاطمه کرباسی با بیان اینکه زنجان چهره های برجسته ای را به جامعه ادبی و هنری کشور و حتی عرصه بین المللی تقدیم کرده است، افزود: آیین ملی بزرگداشت حسین منزوی، مقدمه ای برای برگزاری جشنواره جایزه 2 سالانه ملی 'ماه بلند غزل' به نام این شاعر برجسته معاصر است.
آیین ملی بزرگداشت حسین منزوی غزلسرای برجسته معاصر، پنجشنبه هفته آینده /25 بهمن/ با حضور چهره های ادبی و هنری کشوری و استانی در زنجان برگزار می شود.
حسن پاکزاد، دبیر جشنواره استانی شعر و داستان 'طلوع' از شرکت حدود 100 نفر در این جشنواره خبر داد و گفت: در مجموع 200 اثر در بخش شعر و 50 اثر در بخش داستان از سوی شرکت کنندگان به جشنواره شعر و داستان طلوع ارسال شد.
وی افزود: فراخوان این جشنواره حدود یک ماه پیش با محورها و موضوعات، دستاوردهای چهل ساله انقلاب، امام خمینی(ه)، وحدت، عدالت، شهدای شاخص، شخصیت حضرت فاطمه (س) و بخش آزاد منتشر شده بود.
پاکزاد اظهار داشت: نغمه مستشار نظامی، مردعلی مرادی و همایون عطایی داوری آثار ارسال شده به جشنواره استانی شعر و داستان طلوع را برعهده داشتند.
به گزارش ایرنا بر اساس رای داوران، امیر محمد صمدی و معصومه دین محمدی در بخش داستان و مجتبی قاضی، شیرین احمدی، علی صادقی و امیر مهدی عرفانی در بخش شعر به عنوان نفرات برگزیده جشنواره استانی شعر و داستان 'طلوع'معرفی شدند.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.