به گزارش ایرنا، بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور، دستگاه‌های اجرایی به منظور ارائه خدمات به موقع، سریع و آسان و ارتقای رضایت‌مندی ارباب رجوع، مکلف به برنامه‌ریزی و اجرای مفاد دستورالعمل «میز خدمت الکترونیکی» در راستای حقوق شهروندی در نظام اداری شده‌اند.
اطلاع‌رسانی شفاف در مورد خدمات، مراحل گردش کار، مستندات مورد نیاز، قوانین و مقررات، سوالات متداول، مدت زمان انجام خدمات، هزینه‌های مورد نیاز برای دریافت خدمات، روند ارائه شکایت و پیگیری و مسئول اصلی خدمت مورد نظر، امکان اخذ درخواست خدمت از ارباب رجوع در قالب فرم‌های الکترونیکی و بارگزاری و ارسال الکترونیکی مدارک و مستندات مورد نیاز برای دریافت خدمت توسط ارباب رجوع از جمله ویژگی‌های این میز بوده که از طریق اینترنت قابل دسترس است.
اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، یکی از دستگاه‌هایی است که در راستای سیاست دولت مبنی بر اخذ خدمات بدون حضور فیزیکی به ارباب رجوع قدم برداشته و میز خدمت الکترونیکی این بنیاد که از ابتدای سال جاری به‌صورت آزمایشی آغاز به کار کرده بود همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی راه‌اندازی شد.
این میز خدمات تخصصی در 9 بخش را به‌صورت الکترونیکی به متقاضیان ارائه می‌کند.
تمام فرم‌ها، مستندات مورد نیاز، توضیح طرح‌ها، مراحل طی پروژه و زمان‌بندی مراحل انجام تقاضا در این میز آمده و نتیجه تمام مراحل طی و درخواست متقاضیان در اتوماسیون اداری در هر مرحله از طریق پیامک به متقاضی اعلام شده و حتی نتیجه نهایی نیز بدون نیاز به مراجعه حضوری و با کد رهگیری قابل دریافت است.
گزینه جدیدی نیز در آینده نزدیک در این میز فراهم خواهد شد که زمان حضور کارشناسان مربوطه در اداره‌های استان و شهرستان‌ها جهت انجام اموری که نیاز به مراجعه حضوری دارند را مشخص می‌کند تا متقاضیان قبل از مراجعه به اداره از حضور کارشناس مربوطه اطلاع داشته باشند.
از مزایای این میز این است که متقاضیان از نقاط مختلف استان بدون مراجعه حضوری و فقط از طریق ارتباط اینترنتی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
به گزارش ایرنا، برنامه‌های راهبردی طرح‌های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان نیز همزمان با افتتاح نمایشگاه شکوه چهل سالگی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و استاندار زنجان رونمایی شد.
این نمایشگاه تا 16 بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان دایر بوده و زمان بازدید از آن در دو نوبت از ساعت 10 تا 13:30 و 16 تا 21 می‌باشد.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.