مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با اشاره به اینکه ۸ درصد آزادراه های کشور در استان زنجان قرار دارد، گفت: مهمترین دستاورد انقلاب در حوزه راه گسترش آزادراه‌های کشور است.

به گزارش ایلنا از زنجان، عبدالحسین علی اکبری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب با اشاره به اینکه قبل از انقلاب تنها 400 کیلومتر آزادراه در کشور وجود داشت، گفت: این رقم در حال حاضر به 2 هزار و 400 کیلومتر رسیده است.

علی اکبری با اشاره به اینکه به همین میزان آزادراه هم در دست احداث است، گفت: 8 درصد این آزادراه در استان زنجان قرار دارد.

وی با اشاره به آزادراه زنجان – قزوین به طول 110 کیلومتر و آزاده زنجان – تبریز به طول 105 کیلومتر خاطرنشان کرد: گسترش راه های اصلی و فرعی و راه های روستایی از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

IMG13250133

علی اکبری با یادآوری اینکه قبل از پیروزی انقلاب تنها 10 درصد راه های روستایی آسفالت بود، تصریح کرد: این درحالی است که در آستانه چهل سالگی انقلاب بیش از 80 درصد راه های روستاهای بالای 50 خانوار آسفالت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با یادآوری اینکه در مجموع 86 درصد راه های روستایی آسفالت هستند، ادامه داد: نوسازی ناوگان های حمل و نقل هم از دیگر اقدامات این مجموعه است.

وی با یادآوری اینکه سن ناوگان اتوبوسی 10 سال و سن ناوگان کامیون  16 سال است، تصریح کرد: گسترش مجتمع های خدماتی و رفاهی در حاشیه راه ها هم از دیگر دستاوردهای انقلاب در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده است.

به گفته علی اکبری، در حال حاضر خدمات رفاهی در نمازخانه، رستوران ها و مجتمع های کنار جاده ها به مسافران و رانندگان ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 21 مجتمع خدماتی و رفاهی در دست بهره برداری  داریم، ادامه داد: قبل از انقلاب خدمات در قالب غذاخوری هایی با کیفیت پایین ارائه می شد.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان زنجان افزود: موافقت اصولی ساخت 89 مورد مجتمع رفاهی و خدماتی برای استان زنجان صادر شده و از این تعداد 21 مجتمع به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.