به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام کاظم صدیقی روز یکشنبه در همایش طلاب و روحانیان در زنجان با بیان اینکه علمای دین، سفیران خدا و جانشینان پیامبر و ائمه اطهار(ع) هستند، افزود: پیامبر به عنوان یک مسئول، امین، طبیب و یک زمامدار مامور شد که قیام همه جانبه بکند تا بشر را از بیماری نجات دهد و از این جهت است که بدون ولایت و حکومت اسلامی، دین آب و رنگی ندارد.
وی با بیان اینکه دین اسلام دین علم است و ولایت فقیه جزو ضروریات محسوب می شود، گفت: فرد جاهل نمی تواند دین خدا را تبیین و مرزهای آن را روشن و دین را پیاده کند، بنابراین اسلام برای زمامداری، عالم را معرفی می کند.
حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه فساد سیاسی و حکومتی، منشاء تمام فسادها است، اظهار داشت: شما اگر تمام نیروها را بسیج کنید و بخواهید به هر بی حجاب و بد حجابی تذکر دهید، تا حکومت به میدان نیاید، اداره های ما مساله عفاف را جدی نگیرند، حکومت، شعار و شعورش حفظ عفت زنان و حفظ خانواده ها نباشد، کار شما انجام وظیفه است ولی خروجی ندارد.
امام جمعه موقت با بیان اینکه اگر صلاح، تقوا و طهارت در دانشگاه ها، حوزه ها، مدرسه ها و پایگاه های فرهنگی باشد، جامعه نیز جامعه مطهری خواهد بود، تصریح کرد: اگر بازیگرها در سطح مسئولان، استانداران، فرمانداران، دستگاه قضایی، دستگاه تقنینی، سیاست بازی بکنند و دین به دنیا فروش باشند، مملکت با این همه خون های شهدا به سامان نمی رسد چرا که وقتی کار درست می شود که حکومت درست شود و محیط های فرهنگی ما در مسیر خدا و نجات جامعه باشند.
وی ادامه داد: کشور ایران 40 سال بحمدالله در جهان آوازه خود را حفظ کرده و اقتدارش روز افزون بوده است و در جبهه های مختلف پیشرفت اعجاز آمیز دارد.
حجت‌الاسلام صدیقی افزود: اما در این 40 سال، نظام حکومتی ما درست نشده است، دولت اسلامی نداریم، تا کنون حوزه های ما موفق نشده اند مدیرانی تربیت کنند که وقتی اینها به مقام و موقعیت رسیدند در آن موقعیت، بنده تر، پاکیزه تر، متواضع تر و نسبت به ولایت مطیع تر باشند؛ هر که آمد شاخ و شانه ای کشید و گردن کلفتی کرد.
دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر گفت: این نقص، نقص پایگاههای فرهنگی مملکت ماست، حوزه ها باید مدیر بسازند، علما باید این دغدغه را داشته باشند.
وی افزود: آموزگاران باید در دامن علما تربیت شوند، استاد دانشگاه باید نفس یک عالم رهیافته به او بخورد تا در محیط درسش سکولار و لیبرال تربیت نکند.
حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه طی 40 از حیات انقلاب، شاهد رویش ها بوده ایم، گفت: وقتی دولت اعلام می کند بدون ارتباط با خارج نمی شود کاری کرد، هزار استاد بسیجی نامه می نویسند که ما آمادگی داریم خودمان مشکلات مملکت را حل کنیم، اینها رویش است ولی کافی نیست.
حجت‌الاسلام صدیقی: انقلاب، تحول، اخلاق، خداترسی، مدیریت با کفایت لازم از حوزه است؛ حوزه ها باید حرکت نو در اندازند و خودشان را مثل قبل از انقلاب کنار نکشند.
امام جمعه موقت تهران گفت: امروز بعضی از مسئولان در ارتباط با این شبکه های (اجتماعی) جهمنی مقابله می کنند، اینها سماجت دارند که این شبکه ها باشد در حالی که در دی ماه گذشته، 80 شهر با فرمان همین شبکه ها به هم ریخت؛ این شبکه ها هم مضرات اقتصادی و هم امنیتی دارند و هم خانواده ها را و عفت را به هم می ریزد.
/6085/3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.