سلمان حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تا کنون بالغ بر 2 هزار تماس با خط 123 اورژانس بهزیستی استان ثبت که نسبت به ارائه خدمات لازم اقدام شده است.
وی اظهار داشت: خودروهای خدمات سیار و خط تلفن 123 بصورت 24ساعته آماده پاسخگویی به عموم مردم و مداخله در بحران است و آگاهی بیشتر عموم مردم به ویژه گروه های هدف به ارائه خدمات مناسب کمک می کند.
این مسئول ادامه داد: اورژانس اجتماعی بهزیستی این استان به مواردی از قبیل کودک آزاری، همسر آزاری، زنان آسیب دیده اجتماعی، سالمند آزاری، دختران و پسران فراری یا در معرض آسیب، اقدام به خودکشی، کودکان کار خدمات ارائه می کند.
حسینی ،مبتلایان به اختلال هویت، مشاوره های خانوادگی و حل اختلافات خانوادگی، مشاوره های فردی و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند را از دیگر گروههای هدف در ارائه این نوع خدمات ذکر کرد.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان ادامه داد: کارشناسان مستقر در خطوط 123 اورژانس اجتماعی نسبت به راهنمایی و ارائه مشاوره های لازم به گروههای هدف اقدام می کنند و در صورت نیاز به مداخله، تیم های خدمات سیار با خودروهای مخصوص به محل اعزام می شوند.
وی بیان کرد: تیم یاد شده متشکل از مددکار و روانشناس با عزیمت به محل مورد نظر خدمات مورد نیاز را به فرد آسیب دیده ارائه می کند.
حسینی افزود: هم اکنون اورژانس اجتماعی در شهرهای زنجان، ابهر ، خرمدره و خدابنده و طارم راه اندازی شده که شهرهای فاقد توسط تیم های خدمات سیار نزدیکترین شهرستان خدمات رسانی لازم انجام می شود.
وی اضافه کرد: در صورت نیاز به مداخلات تخصصی بیشتر، فرد آسیب دیده با حکم مراجع قضایی برای مداخلات در بحران ارجاع داده شده که خدمات روانشناختی، مددکاری و حقوقی ارائه می شود.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان ادامه داد: بر این اساس پس از بررسی ها و در صورت نیاز فرد آسیب دیده اعم از دختران و زنان آسیب دیده پس از پذیرش در مراکز تحت پوشش بهزیستی تا زمان تثبیت وضعیت تحت نگهداری قرار می گیرد.
وی بیان کرد: سیاست بهزیستی بر بازگشت فرد آسیب دیده به کانون خانواده با ارائه خدمات مددکاری، روانشناختی است و در صورت عدم نتیجه بخش بودن همچنان نگهداری می شوند.
حسینی خاطر نشان کرد: به عنوان نمونه بهزیستی استنا خانه های امن را برای زنان خشونت دیده به همراه فرزندان آنان مورد پذیرش قرار می دهد و مراکز نگهداری زنان و دختران در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی نیز خدمات ارائه می کند.
به گفته این مسئول از تا کنون،بالغ 100 خدمات مداخله سیار اورژانس اجتماعی نیز انجام گرفته است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.