پروین علیجانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون 25 هزار و 496 نفر به مراکز اهدای خون این استان مراجعه کردند که از این تعداد 2 هزار و 54 نفر را بانوان تشکیل می دهند که 883 نفر از آنها موفق به اهدای خون شدند.
وی یادآوری کرد: بر این اساس شمار اهدا کنندگان خون توسط بانوان استان در مقایسه با مدت مشابه تا حدودی کاهش نشان می دهد که این موضوع به دلایل متعددی از قبیل ناآگاهی و مشکلات فرهنگی باز می گردد.
علیجانی افزود: طی آذر ماه گذشته نیز 2 هزار و 527 نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که از این تعداد یکهزار و 594 موفق به اهدای خون شدند که از این تعداد نیز 386 نفر برای اولین بار نمونه گیری شدند که 15.2 درصد را شامل می شود.
وی بیان کرد: 120 نفر از مراجعه کنندگان نیز پلاسما اهدا کردند که پنج درصد کل را شامل می شود و علاوه بر آن یکهزار و 192 نفر از اهداء کنندگان مستمر (معادل 74.7 درصد) بوده است.
مسئول دفتر جذب و حفظ اهدا کنندگان خون اداره کل انتقال خون استان زنجان ادامه داد: برای اولین بار از مجموع اهدا کنندگان خون استان در ماه گذشته 100 نفر از بانوان معادل (6.2 درصد) بود و در مقایسه با مدت مشابه روند روبه رشدی را نشان می دهد.
وی خاطرنشان کرد: انتقال خون این استان با کاهش ذخیره خونی مواجه نیست و در این میان مشارکت های مردمی امکان خدمات رسانی بهینه به گروه های هدف را بیش از گذشته فراهم می کند.
اهدای پلاکت خون از سال 91 در زنجان انجام می شود.
به گزارش ایرنا، 94 درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.
سالانه حدود 23 هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و مورد استفاده بیماران قرار می گیرد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.