سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه تعداد مصدومان ناشی از این تصادفات رانندگی در مقایسه با مدت مشابه پارسال (96) کاهش نشان می دهد، افزود: پارسال 22 نفر بر اثر تصادفات ناشی از رانندگی در شهرهای استان کشته شدند.
وی، اظهار داشت: بیشترین کشته شدگان مربوط به عابران پیاده است که از رانندگان انتظار می رود مراعات عابران را که قصد عبور از عرض خیابان دارند داشته باشند و برای جلوگیری از سوانح با دقت و احتیاط بیشتری رانندگی کنند.
شیرمحمدی افزود: عمده دلیل وقوع تصادفات رانندگی درون شهری توجه نکردن به جلو و سرعت غیرمجاز است و انتظار می رود رانندگان وسایط نقلیه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، توجه بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: صحبت راننده با سرنشینان، مکالمه با تلفن همراه، گرفتن اطفال در بغل و سرعت غیرمجاز، می تواند برای عابران، سرنشینان و حتی خود راننده، خطر ساز باشد و لازم است رانندگان هشدارها و توصیه ها را جدی بگیرند.
شیرمحمدی افزود: مکالمه با تلفن همراه یک میلیون ریال جریمه دارد و نشاندن اطفال زیر 12 سال در صندلی جلو و بغل کردن بچه از سوی راننده که بسیار خطرناک و حادثه ساز است از نظر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ممنوع بوده و پلیس راهور در صورت مشاهده با رانندگان خاطی برخورد قانونی کرده و بدون هیچ اغماضی، جریمه 500 هزار ریالی صادر و به راننده متخلف تسلیم خواهد کرد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان تاکید کرد: نشاندن اطفال زیر 12 سال در صندلی جلو و بغل کردن بچه ها، در اغلب موارد موجب هواس پرتی رانندگان می شود.
شیرمحمدی افزود: در صورت وقوع حادثه رانندگی، آسیب جدی به کودکان وارد شده و ندامت و پشیمانی برای راننده و خانواده، به دنبال خواهد داشت.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.