سرهنگ علی فکری روز سه شنبه در جمع طلایه داران فرهنگی ترافیک گفت: رویکرد پلیس راهور استفاده از توان طلایه داران ترافیک برای هدایت آموزش به سمت کاهش این قبیل تخلف ها است.
وی قدرت نمایی رانندگان در حین رانندگی را نشانه ضعف در اخلاق فرهنگی دانست و افزود: خشم و عصبانیت در حین رانندگی و نقض و اجرا نکردن قوانین از شایع ترین تخلف ها است.
رئیس پلیس راهور همدان اضافه کرد: وجود زمینه چانه زنی پلیس هنگام بروز تخلف از چالش ها است که باید با فرهنگسازی رانندگان تخلف انجام شده را بپذیرند.
سرهنگ فکری با بیان اینکه مجازات ها قاطعیت و بازدارندگی لازم را ندارند توضیح داد: تخلف برخی رانندگان با مطرح شدن در کمیسیون ها پاک و حذف می شود با این وجود تلاش پلیس راهور کاهش گذشت توسط اعضای این کمیسیون است.
وی گفت: بالا بودن آمار سوانح ترافیکی موید بی توجهی رانندگان به مقررات راهنمایی و رانندگی و میل به قانون گریزی است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان افزود: تخلف های رانندگی با توجه به بافت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هر منطقه و استانی متفاوت است با این وجود پلیس راهور همدان در برخورد با متخلفان و کاهش سوانح عملکرد خوبی داشته است.
سرهنگ فکری آموزش در حوزه خانواده، رسانه، پلیس، آموزش و پرورش، مدارس و دستگاه های فرهنگی مسئول در امر ترافیک را در کاهش سوانح رانندگی موثر دانست و از عملکرد ضعیف شماری از دستگاه ها گلایه کرد.
وی اصلاح هندسی معابر و رفع نقاط حادثه خیز و نصب دوربین در مکان های پرترافیک و سانحه خیز را از اولویت های پلیس با همکاری شهرداری و شورای شهر دانست.
رئیس پلیس راهور همدان گفت: در حوزه رعایت حقوق شهروندی وظایف و تعهدات دستگاه ها نسبت به مردم مطرح و مشخص شده اما در زمینه اخلاق شهروندی و تعهدات مردم در قبال دستگاه ها زیاد تبلیغ و صحبت نشده است.
سرهنگ فکری هدف از برگزاری این همایش را هدایت رانندگان به سمت رعایت نظم و انضباط اجتماعی و توئج به فرهنگ ترافیک در جامعه و شهر عنوان کرد.
40 هزار همیار پلیس با راهنمایی و رانندگی همکاری دارند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.