علی خلجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق آمار 139 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد زنجان از ابتدای امسال تاکنون آزاد شده اند.
وی اظهار داشت: کل بدهی زندانیان جرایم غیر عمد که در سال جاری آزاد شدند، حدود 136 میلیارد ریال بود، همچنین این تعداد از مددجویان با کمک ستاد دیه، خیران و گذشت شاکیان آزاد و به جمع خانواده بازگشتند.
خلجی خاطرنشان کرد: طبق آمار گذشت شاکیان در واقع حدود 30 درصد از کل بدهی محکومان بوده است، لذا افرادی که از حق خود گذشتند تا خانواده های زیادی دوباره کنار هم باشند، قدردانی می گردد.
وی با اشاره به لزوم ترویج کارهای خیر در جامعه، اظهار داشت: ستاد دیه در حد توان خود حدود 13میلیارد و 300 میلیون ریال به صورت نقدی به محکومان کمک کرده و از کسانی که امکان کمک مالی دارند تقاضا می شود که در آزادی این مددجویان مشارکت کنند.
مدیر دفتر نمایندگی ستاد دیه استان زنجان یادآور شد: تسهیلات اعطایی به مددجویان از محل بانک های عامل، صندوق تامین خسارت ها و کمیته امداد در حدود 33 میلیارد و 731 میلیون ریال بود.
مدیر دفتر نمایندگی ستاد دیه استان زنجان افزود: همچنین آورده مالی محکومان از مجموع بدهی 6 درصد بوده که مبلغی حدود 7میلیارد و 740 میلیون ریال می شود.
به گزارش ایرنا، هشت نفر از مددجویان آزاد شده از بانوان بوده اند.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.