علی خلجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد از مددجویان با کمک ستاد دیه، خیران و گذشت شاکیان توانستند آزاد و به جمع خانواده بازگردند.
مدیر دفتر نمایندگی ستاد دیه استان زنجان گفت: شاکیان پرونده های جرایم غیر عمد در استان زنجان از طلب حدود 33 میلیارد ریالی خود نسبت به این مددجویان گذشت کرده و حق خود را بخشیدند.
خلجی اظهار داشت: گذشت شاکیان در واقع حدود 26 درصد از کل بدهی محکومان محسوب می شود، لذا از تمامی این افراد که از حق خود گذشت کردند قدردانی می کنیم.
مدیر دفتر نمایندگی ستاد دیه استان زنجان تاکید کرد: کل بدهی مددجویان جرایم غیر عمد که در سالجاری آزاد شده اند، بیش از 124 میلیارد ریال ثبت شده است.
وی افزود: قریب 13میلیارد ریال ستاد دیه به طور نقدی به این محکومان کمک کرده که منجر به آزادی 134 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد شده است.
خلجی اظهار داشت: به دلیل شرایط مالی نامناسب مددجویان، آورده آنها از کل مبلغ بدهی حدود 6 درصد بود، که مبلغی قریب هفت میلیارد ریال می شد.
مدیر دفتر نمایندگی ستاد دیه استان زنجان گفت: تسهیلات اعطایی به محکومان توسط صندوق تامین خسارت ها، کمیته امداد و بانک های عامل در حدود 30 میلیارد ریال استف که معادل 24 درصد کل مبلغ بدهی می شود.
به گزارش ایرنا، تعداد 127نفر از این افراد آقا و مابقی آزادشدگان از بانوان هستند.
سال 96 با گذشت شاکیان، کمک ستاد دیه کشور و استان و خیران زنجانی 313 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در زنجان آزاد شدند.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.