مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، گفت: طراحی و ایجاد دارهای قالی ارگونومیک یکی از دستاوردهای مهم خوشه فرش دستباف استان زنجان است.

به گزارش ایلنا از زنجان، ایرج احمدی امروز با اعلام این خبر ، افزود: بر اساس مطالعات انجام گرفته توسط عامل توسعه خوشه فرش دستباف زنجان، عوارضی برای بافندگان فرش شناسایی شد که به دلیل نشست‌های طولانی مدت و عدم رعایت استانداردهای محیطی از جمله نور، هوا و... مشکلاتی را برای بافندگان ایجاد می‌کرد که این مشکلات با گذشت زمان منجر به بروز اختلالات در سیستم آناتومی و همچنین بینایی و تنفسی بافندگان می‌شد.

وی تصریح کرد: بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکلات، طراحی و ایجاد کارگاه دارهای قالی ارگونومیک در دستور کار خوشه فرش دستباف زنجان قرار گرفت و در این راستا 27 فقره دار قالی با اعتبارات شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان خریداری و یک محیط پایلوت در اتحادیه تعاونی فرش دستباف روستایی زنجان برای استقرار این دارها با صندلی‌های مخصوص و نور کنترل شده ایجاد شد و فضای اولیه لازم جهت ایجاد و فرهنگ سازی برای این کار فراهم شد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان اظهار داشت: خوش‌بختانه اخیرا گرایش به استفاده از این نوع دارهای قالی افزایش یافته و تولید کنندگان دار قالی در استان نیز برای تولید نوع مشابه آن اقدام کرده‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.