امجد باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حکم بدوی این فرد خاطی به محیط زیست زنجان ابلاغ شده، اما این حکم قابل تجدیدنظرخواهی (درخواست بررسی مجدد) است و اگر در این مرحله قطعی شود باید اجرا شود.
وی با بیان اینکه صدور چنین حکمی، بازدارنده است اظهار داشت: این فرد حیوان آزار از کرده خود پشیمان بوده و در مقام دفاع از خود، مدعی می شود که این سگ را به باغ منتقل می کرده و قصد آزار نداشته و در حین رانندگی از کشیده شدن این حیوان بر کف آسفالت جاده، مطلع نبوده است.
باقری یادآور شد: این فرد که از اهالی یکی از روستاهای اطراف زنجان است، اواخر مهر امسال در 50 کیلومتری خط جنوبی آزاد راه زنجان - تبریز دست به این اقدام بسیار زشت و زننده زده بود که خوشبختانه با درایت پلیس فتای زنجان، شناسایی و دستگیر شد.
وی اظهار داشت: یک راننده عبوری از مسیر به محض مشاهده صحنه از این عمل غیراخلاقی تصویربرداری کرده و آن را به منظور اطلاع رسانی در فضای مجازی منتشر کرده بود تا دستگاه های متولی در جریان امر قرار گیرند که خوشبختانه به نتیجه رسید.
باقری با تاکید براینکه حیوان آزاری جرم است، افزود: محیط زیست به محض اطلاع از آزار و اذیت این سگ، پرونده تخلف تنظیم و جهت رسیدگی به مرجع قضایی استان تسلیم کرد که با پیگیری های محیط زیست و تلاش مقامات قضایی و انتظامی، این فرد متخلف پنجم آبان دستگیر شد.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: سگ آزار دیده نیز که زنده بود به منظور نگهداری و تیمار به یک محل مناسب تحویل شد.
باقری افزود: با توجه به اینکه براساس آموزه های دین اسلام حیوان آزاری اقدامی ناشایست است اداره محیط زیست با چنین اقداماتی برخورد قاطع می کند.
وی از عموم مردم به ویژه دوستداران محیط زیست و حیوانات خواست با مشاهده چنین صحنه هایی، بلافاصله موضوع را به نزدیکترین واحد محیط زیست اطلاع دهند تا اقدام لازم برای دستگیری فرد خاطی به عمل آید.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.