به گزارش ایرنا، فعالیت در زمینه های کشاورزی، زراعت، باغبانی و دامپروری در شهرستان طارم رونق چشمگیری دارد و از این رو نزدیک به 95 درصد مردم آن در این بخش ها فعالیت می کنند.
برهمین اساس تخصیص سوخت برای تراکتورهای هفت شهرستان استان زنجان فقط در سه فصل انجام می شود، اما برای طارم در چهار فصل سال این مهم انجام می شود.
با وجود تخصیص سوخت در طول سال به مالکان تراکتورها در طارم، این قشر از تخصیص روزانه 10 لیتر ناراضی و خواستار بیشتر شدن این مقدار سوخت هستند، چون که یک دستگاه تراکتور بر روی چندین زمین کشاورزی کشت و کار انجام می دهد.

** 4 فصل سال فقط برای مالکان تراکتورهای طارم گازوئیل تخصیص می یابد
رئیس ناحیه مرکزی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: برای تراکتورهای همه شهرستان های استان بجز طارم فقط سه فصل سال سوخت گازوئیل تخصیص می دهیم و با توجه به کشت محصولات کشاورزی در طول سال برای این شهرستان بدون محدودیت زمانی سوخت توزیع می شود.
الهیار دشتیان اضافه کرد: بر اساس توافقی که این شرکت با جهاد کشاورزی استان زنجان دارد، تخصیص گازوئیل برای تراکتورها بر اساس میزان کارکرد است.
وی تاکید کرد: برای هیچ تراکتوری نیز سوخت آزاد گازوئیل وجود ندارد.

** سالانه 101 میلیون لیتر سوخت به تراکتورها داده می شود
رئیس اداره فناوری های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی استان زنجان نیز گفت: هر سه ماه سوخت تخصیصی برای تراکتورهای چهار سیلندر یکهزار و 800 لیتر و 6 سیلندر 2 هزار لیتر و فوق سنگین نیز 6 هزار لیتر است.
مظفر یوسفی پور تاکید کرد: بر اساس نظر کارشناسان ساعت کارکرد تراکتور با زمین های سطح زیر کشت در همه شهرستان ها احصا شده و سوخت بر همین اساس توزیع می شود.
وی ادامه داد: اختلاف زیادی بین سطح زمین با ساعت کارکرد تراکتورها وجود ندارد.
رئیس اداره فناوری های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: سالانه در این استان 101 میلیون لیتر بر اساس این 2 مقوله بیان شده گازوئیل برای تراکتورهای کشاورزی تخصیص می یابد.
به گفته یوسفی پور، استان زنجان تا پایان سال گذشته 18 هزار و 180 دستگاه تراکتور داشت که یکهزار و 50 دستگاه جدید نیز در سالجاری به این تعداد اضافه شده است.

** 10 لیتر گازوئیل روزانه جوابگو نیست
یکی از کشاورزان طارمی تاکید کرد: در حال حاضر روزانه 10 لیتر سوخت گازوئیل سهمیه تراکتورها در این شهرستان است.
محمد جعفر حیدری با بیان اینکه با توجه به چهارفصل بودن کشت انواع محصلات کشاورزی در طارم این میزان کافی نیست، تاکید کرد: سوخت ماهانه 300 لیتر فقط برای مالکان تراکتورهایی است که در زمین های کشاورزی خود اقدام به فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: این میزان سوخت ماهانه برای کشت زمین چند کشاورز جوابگو نیست، تمام شدن آن موجب ناتمام ماندن ادامه فعالیت کشاورزی شده و از طرفی نیز گازوئیل به صورت آزاد توزیع نمی شود.
9505/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.