استاندار زنجان از تعیین مجازات‌های سنگین برای کسانی که زباله‌ها را اطرف شهر رها می‌کنند خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی شامگاه امروز در سومین کارگروه مدیریت پسماند  با اشاره به اهمیت زیباسازی شهر، از مجموعه شهرداری و متولیان درخواست کرد نسبت به جمع‌آوری زباله‌های اطراف شهر اقدام کنند و از تمام سازمان‌های مرتبط انسجام در عملکرد را خواستار شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه جمع‌آوری زباله‌های اطراف شهر به‌صورت نمادین توسط شهروندان، راه حل اساسی نیست، از فرمانداری و معاونت عمرانی استانداری خواست تا وظایف سازمان‌های مربوطه را مشخص و ابلاغ کنند و طی مدت زمان مشخص تا 15 اسفند داخل شهر تا اتوبان‌ها را از نخاله‌ها پاک‌سازی کنند.

حقیقی نسبت به تعیین تکلیف مکان تخلیه پسماندهای ویژه که روزانه 3000 تن به‌وسیله شرکت سرب و روی تولید می‌شود هم گفت: بنا به دلیل اهمیت این موضوع، یکی از کارهای مهم و اساسی در استان پیگیری سریع تخلیه پسماندهای شرکت سرب و روی است.  

مسیح‌الله معصومی، شهردار زنجان نیز در این جلسه باتوجه به تولید روزانه  350 تن زباله در زنجان گفت: تفکیک زباله از مبدأ در دو منطقه از زنجان ظرف 3 ماه گذشته شروع شده است.

وی تأکید بر استفاده از ماشین‌های پرس در جمع‌آوری زباله، درباره پسماندهای ساختمانی هم گفت: هنگام تعمیر و ساخت‌وساز ساختمان‌ها مأموران شهرداری خود به شهروندان مراجعه و نخاله‌های ساختمانی را از آنها جمع‌آوری خواهند کرد.

وی همچنین از استاندار زنجان خواست درباره مکان تخلیه نخاله‌ها مساعدت‌های لازم را انجام دهند.

ناصر فغفوری، رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان نیز از صدور مجوز ایجاد یک واحد تولیدی بازیافت پسماندهای ویژه به استثنای پسماندهای شرکت روی برای بخش خصوصی که خواستار فعالیت در بازیافت زباله هست خبر داد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.