به گزارش ایرنا، فتح‌ الله حقیقی روز شنبه در نشست مشترک هیات‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی و دینی استان، مشکل اصلی جامعه را مسائل فرهنگی و اجتماعی خواند و افزود: هدف دشمن این است که فرصت و ثروت کشور را بی‌ارزش کند و تهدیدات و فشارها را به اوج ببرد.
وی اظهار داشت: مراسم یوم‌الله 9 دی باید به ارتقای وحدت و اتحاد در مقابل دشمن 40 ساله نظام تبدیل شود.
حقیقی با بیان اینکه دشمن در طول 40 سال با توطئه‌ های مختلف به هدفش نرسیده است، خاطرنشان کرد: پس از این شکست‌ها اقدام به تربیت مسلمان قلابی در منطقه به نام داعش کرد که آن هم با شکست مواجه شده و توان عملیات گسترده را ندارد.
استاندار زنجان ادامه داد: قدرت نظام جمهوری اسلامی بسیار بالا بوده و فشار و تهدیدهای مختلف نظامی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دشمن نیز با شکت مواجه خواهد شد.
حقیقی با اشاره به برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای 40 ساله نظام، خاطرنشان کرد: اجرای نمایشگاه، کافی نبوده و همه ما تکلیف داریم تا توفیقات و پیشرفت‌های انقلاب را به نسل‌های جوان و نوجوان بازگو کنیم.
وی با اشاره به پیشرفت‌های فراوان کشور در عرصه‌های مختلف، تصریح کرد: کمبودهایی هم در کنار این توفیقات بوده اما مقایسه ایران با برخی کشورهای توسعه‌یافته منصفانه نیست.
این مسئول ادامه داد: این پیشرفت‌ها همراه با مبارزه و ایستادگی در مقابل تحریم‌ها و دشمنان ابرقدرت دنیا کسب شده و اگر ما هم مانند برخی کشورها چراغ سبز به دشمن نشان می‌دادیم خیلی بیشتر از آن‌ها پیشرفت می‌کردیم.
استاندار زنجان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان، گفت: به رغم افتخارات فراوان، علما، شهدا و دانشمندان، المان مشخصی در ورودی شهر وجود نداشته که باید ایجاد شود.
وی با بیان این که زنجان، معبر است و باید به مقصد تبدیل شود، افزود: برای توسعه صنعتی و اقتصادی استان باید فرودگاه، فعال شده و قطار برای ساعات اولیه صبح به تهران راه‌اندازی شود.
حقیقی با بیان این که 39 پروژه در استان احصا شده که با جدیت بر روی آن‌ها کار می‌شود، خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه‌ها نیاز به 5 هزار میلیارد تومان اعتبار است که با توجه به محدود بودن اعتبارات استانی، مدیران باید بتوانند از اعتبارات ملی برای اجرای پروژه‌ها و توسعه استان، جذب کنند.
استاندار زنجان با اشاره به ضرورت برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: زنجان، ظرفیت‌های زیادی مانند مادحین، مبلغین و هیئات مذهبی در این زمینه داشته و باید هیاتی اندیشه‌ورز تشکیل و طرح‌ها و برنامه‌های خود در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای اجرا به عنوان استان پایلوت در زنجان ارائه دهند.
این مسئول، تاکید کرد برای حل مشکلات بیمه‌ای مداحان، تامین ساختمان برای کانون مداحان و مشکلات مربوط به مساجد استان، پیگیری و هماهنگی با مدیران مربوطه انجام می‌شود.

** استان زنجان دارای 1268 هیات مذهبی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی سامانه طوبی با موضوع ساماندهی تشکل‌های دینی و مذهبی کشور، گفت: استان زنجان دارای 1268 هیات مذهبی بوده که تاکنون 952 مورد با سیر فرآیند در این سامانه به ثبت رسیده که از آن اطلاعات 644 هیات، مورد تایید و ثبت نهایی شده و سایرین نیز بتدریج تا پایان سال ثبت می‌شوند.
حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری با اشاره به شناسایی 1446 مداح در استان، افزود: اطلاعات تمام مادحین در این سامانه به ثبت رسیده و از این جهت رتبه اول کشوری را داریم.
وی با تاکید بر روحانیت‌محور بودن تشکل‌های دینی، خاطرنشان کرد: اعزام مبلغ، رکن محوری برنامه‌ها بوده که اطلاعات آن‌ها در سامانه‌ای به نام «سجام» ثبت می‌شود.
صفی‌یاری ادامه داد: تاکنون مشخصات 969 مبلغ و 490 مبلغه در این سامانه ثبت شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از آغاز اطلس تبلیغی استان در ضمیمیه سامانه‌های طوبی و سجام خبر داد و اظهار داشت: تاکنون 30 کنون مذهبی و 12 انجمن اسلامی در این طرح، ثبت شده‌اند.
وی با اشاره به 2 اقدام مهم در بحث تشکل‌های دینی و به‌ویژه هیئات مذهبی، گفت: اقدام اول که از سال 95 آغاز شده، تحلیل محیطی هیئات در حوزه مناسبت‌های دینی و مذهبی است.
صفی‌یاری افزود: ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مناسبت‌های دینی، اقدام بعدی است که سیاست‌گذاری، هم‌افزایی و هماهنگی مناسبت‌های دینی را شامل می‌شود.
این مسئول با بیان این که این ستاد 23 سرفصل مدیریتی را دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: توازان جشن و عزا، ارتقای محتوایی، ارتقای سطح دانش و آگاهی مسئولین هیات، ارزیابی تشکل‌ها و نشاط مومنانه از جمله این سرفصل‌ها است.
وی یادآور شد: در مناسبت‌های محوری و بویژه ایام محرم، 24 دسته عزاداری محوری در استان وجود دارد که الگویی برای مناطق کشور است.
در این جلسه، تعدادی از مداحان، اساتید، امنای مساجد و روسای شورای هیات مذهبی به بیان دیدگاه‌ها و خواسته‌های خود پرداختند که نظارت بیشتر بر مساجد، مشکلات مداحان، تامین ساختمان برای کانون مداحان، ارتقای مدیریت فرهنگی هیات و نقش و جایگاه هیات در صحنه‌های مختلف انقلاب از جمله آنها بود.
9556/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.