به گزارش ایرنا، محمد نوری شیرازی روز چهارشنبه درجلسه کمیسیون رفع تداخلات اراضی ملی و مستثنیات شهرستان طارم به حساسیت دستگاه قضایی استان زنجان نسبت به حقوق عامه اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به دستور مقامات قضایی، در صورت عدم انجام وظایف از ناحیه ی دستگاه های متولی امور عامه، به جای برخورد مستقیم با مردم با دستگاه مربوطه به شدت برخورد قانونی خواهد شد.
وی یکی از علت بیشتر مراجعات مردم طارم به دستگاه قضایی شهرستان را مباحث مربوط به اراضی ملی و مستثنیات برشمرد و افزود: با توجه به وضعیت مناسب جغرافیایی، وجود زمینهای مساعد و همچنین اجرای پروژه راه های ارتباطی مهم، ارزش زمین در طارم بسیار بالا رفته و همین موضوع موجب شده است تا اختلافات فراوانی در این بخش شکل بگیرد.
نوری شیرازی عنوان کرد: به علت بالا رفتن ارزش زمین در طارم در بسیاری از موراد برخی از مسئولان دولتی نیز به طور غیر مستقیم این زمین ها را تصرف کرده اند این در حالی است که اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باید در اینگونه موارد به سرعت ورود و از دست اندازی غیرقانونی و خارج از عرف و تبدیل موارد به نارضایتی عمومی جلوگیری کند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طارم از مردم و مسئولین خواست تا در واگذاری زمین به سرمایه گذاران حساسیت نشان ندهند و اظهار داشت: در بحث واگذاری ها تبعیض بین اشخاص پسندیده و مناسب نیست و به یقین باید برای حضور سرمایه گذاران در شهرستان که اتفاق بزرگی است فرش قرمز پهن کرد و حمایت های لازم را از آنها داشت چرا که سرمایه گذاری در شهرستان موجب ایجاد اشتغال فراوان و در نهایت جلب رضایت عمومی خواهد شد.
نوری شیرازی کاهش حریق منابع طبیعی و مراتع شهرستان را حاصل زحمات و فرهنگ سازی چندساله اداره منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان کرد و افزود: این اداره باید به ادوات و تجهیزات کامل اطفای حریق مجهز باشد تا در مواقع بحران از سلامت مراتع و اراضی ملی به خوبی دفاع کند.
فرماندار شهرستان طارم نیز اظهار گفت: موضوع رفع تداخلات اراضی ملی و مستثنیات از حساسیت ویژه ای برخوردار است که می تواند در توسعه و آینده استان موثر واقع شود.
فریدون هاشم نژاد از دستگاه های متولی خواست تا در بحث جلوگیری از تصرفات غیرقانونی با سرعت بالایی اقدام کنند و بیان کرد: اگر علاج واقعه قبل از وقوع انجام بگیرد به یقین تبعات کمتری خواهد داشت و مشکلی هم برای مردم پیش نخواهد آمد.
وی رعایت قانون در تمامی مسائل را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: در اینگونه موارد نیز اگر دستگاه های متولی و مردم از قوانین مربوطه تبعیت کنند بسیاری از مشکلات و مسائل در همان ابتدای راه حل خواهد شد.
در پایان جلسه رفع تداخلات اراضی مربوط به روستاهای چمله، دستجرده و درام در این کمیسیون مطرح و بررسی و در مورد اجرای طرح کاداستر در شهرستان طارم توضیحاتی ارائه شد.
به گزارش ایرنا، اراضی شهرستان طارم دارای 155 پلاک ثبتی است که از مجموع 218 هزار هکتار مساحت اراضی شهرستان 33 هزار هکتار از این پلاک ها مربوط به زمین های کشاورزی است و 185 هزار هکتار آن نیز زمین های غیر کشاورزی است.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده است و با استان‌های قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
9886/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.