به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی روز شنبه افزود: با تلاش ماموران نیروی انتظامی و سایر ضابطان پنج انبار که در آن نزدیک به 30 هزار کالای اساسی و ضروری احتکار شده بود، شناسایی و مهر و موم شد.
وی ادامه داد: ارزش کالا‌های کشف شده حدود 300 میلیارد ریال شامل لوازم خانگی، انواع شوینده، مواد غذایی و تجهیزت پزشکی است.
حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی از تشکیل پنج پرونده قضایی در این رابطه خبر داد و گفت: احتکارکنندگان بدانند که دستگاه قضایی در برابر آنان کوتاه نخواهد آمد و با جدیت تمام با آنها برخورد خواهد کرد.
دادستان قزوین خاطر نشان کرد: بسیاری از گرانی و نابسامانی‌های بازار به دلیل عملکرد ضعیف دستگاه‌های اجرایی در امر نظارتی خود است و به عنوان مدعی العموم به همه مسئولان مرتبط در این موضوع هشدار می‌دهیم چنانچه نسبت به اقدامات نظارتی خود در بحث کنترل قیمت‌ها و بازار کوتاهی کنند مجبور به برخورد با آنان خواهیم شد.

*** نسبت به 2 فروشنده متخلف اعمال قانون شد
دادستان عمومی و انقلاب قزوین همچنین روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح نظارت بر بازار گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، ستاد تنظیم بازار و سازمان تعزیرات حکومتی باید به طور مستمر در بازار حضور داشته باشند و نگذارند متخلفان به رفتار خود که موجب اخلال در بازار می شود ادامه دهند و با کوچکترین تخلفی با جدیت و قاطعانه برخورد کنند.
حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی افزود: تخلفات گوناگون و به شیوه های مختلف در بازار از نحوه ارائه کالا تا نرخ گذاری مشاهده می شود که نبود یک نظارت دقیق و مستمر در بازار به افزایش تخلفات توسط عرضه کنندگان عمده کالا تا فروشندگان دامن زده است.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین دلیل نابسامانی در بازار عملکرد ضعیف و غیر قابل قبول دستگاه های نظارتی است که همین نبود نظارت درست موجب شده است عده ای افراد سودجو و منفعت طلب از اوضاع اقتصادی کنونی سوء استفاده کنند و نابسامانی بازار را تشدید کنند.
در این بازدید نسبت به 2 واحد متخلف به دلیل عدم درج قیمت، عدم ارائه کالا و گران فروشی اعمال قانون شد.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.