دکتر علی محمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تغییرات جمعیتی، اقتتصادی و نوع نگاه نسل جوان موجب کاهش جمعیت دانشجویان در دانشگاه های کشور شده است، افزود: این کاهش جمعیت مساله عمومی همه دانشگاه ها است و فقط منحصر به دانشگاه پیام نور نیست.
وی به پیگیری برنامه های متعدد برای ارتقای کیفیت آموزشی در انشگاه پیام نور اشاره کرد و ادامه داد: چاپ کتاب های الکترونیکی، بروز رسانی کتاب های چاپی، طرح سوالات استاندارد و برگزاری آزمون های متمرکز از جمله اقدامات انجام شده در جهت ارتقای کیفیت است.
محمدی قانون گرایی، ارتقای رضایت جامعه هدف و ایجاد فضای آرام و بدون تنش را از رویکردهای مهم دانشگاه پیام نور استان عنوان کرد و اظهار داشت: در فضای تنش آلود، اهداف دانشگاه با چالش مواجه می شود.
رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان اضافه کرد: انعطاف و سرعت در نقل و انتقالات دانشجویان و انتخاب محل آزمون پایان ترم را از دیگر امتیازات این دانشگاه برای دانشجویان است.

** راه اندازی مرکز رشد و کارآفرینی در دانشگاههای پیام نور مرکز زنجان و ابهر
رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان از راه اندازی مرکز رشد و کارآفرینی در دانشگاههای پیام نور مرکز زنجان و ابهر خبر داد و گفت: دفتر پژوهش و مراکز رشد این دانشگاه فعالیت قابل توجهی طی سه سال گذشته برای تقویت ارتباط با صنعت انجام داده اند.
وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاههای کسب و کار، اجرای تورهای دانشجویی برای بازدید از کسب و کارهای موفق، حضور موفق در نخستین رویداد استارت آپی صنایع کوچک استان و کسب رتبه نخست در این رویداد، اجرای برنامه 'روز باز' در مراکز و واحدهای پیام نور از جمله اقدامات انجام شده دفتر پژوهش و مرکز رشد دانشگاه پیام نور استان است.

**تحصیل هفت هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور استان زنجان
رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون نزدیک هفت هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند، گفت: در زمان حاضر این دانشگاه 60 عضو هیات علمی دارد.
محمدی افزود: از سال گذشته میزان دانشجویان ورودی و خروجی دانشگاه پیام نور استان متعادل شده است و این دانشگاه دیگر با روند افزایش صندلی های خالی مواجه نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران به ضرورت تعامل دانشگاه با نهادها و سازمانهای دیگر استان تاکید کرد و گفت: دخالت نمایندگان در مراکز و واحدهای پیام نور استان را قبول ندارم و تا کنون نیز چنین موردی در استان اتفاق نیفتاده است.
3088/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.