رستم سعداللهی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون برنامه اصولی برای حمایت از بنگاه های اقتصادی سمنان وجود ندارد و نهادهای اجرایی مربوط با ارائه بسته های حمایتی باید از بخش صنعت و معدن این استان حمایت کنند.
وی خاطر نشان کرد: حمایت از بنگاه های اقتصادی باید به عنوان یک قانون جامع در جامعه مطرح باشد و اتخاذ راهکارهای کوتاه مدت به هیچ عنوان نمی تواند واحدهای غیرفعال استان سمنان را به چرخه تولید بازگرداند.
سعداللهی اضافه کرد: افزایش روز افزون قیمت مواد اولیه در بخش تولید کالا بسیار نگران کننده است و قیمت مواد اولیه به نسبت چهار ماه گذشته دستکم دو و نیم برابر افزایش یافته است.
رئیس انجمن مدیران صنایع سمنان گفت: رکود در بازار اقتصادی و نبود بازار فروش یکی دیگر از مشکلات واحدهای صنعتی استان است و به دلیل گرانی قیمت بعضی از کالاها قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: روز به روز به تعطیلی بنگاه های اقتصادی استان در بخش معدن و صنعت افزوده می شود و اگر در بلند مدت برای رفع این چالش اقدام موثری صورت نگیرد 50 درصد از تعداد بنگاه های اقتصادی استان در آینده نزدیک کاهش می یابد.
رئیس انجمن مدیران صنایع سمنان گفت: برای توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال در کشور باید دولت در کنار بخش خصوصی باشد و حمایت های نامحدود از بخش صنعت استان سمنان به افزایش رونق کسب و کار در این منطقه از کشور می انجامد.
در استان 702 هزار نفری سمنان 2 هزار و 10 واحد صنعتی فعال است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.