محمدرضا انصاری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این مراکز غیر دولتی آموزش های خود را در قالب بیش از پنج هزار و 235 نفر دوره در حوزه خواهران و برادران به کارورزان آموزش داده اند.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان زنجان گفت: این مراکز که تعدادشان بالغ بر 150 آموزشگاه آزاد است، برای آموزش کارآموزان حدود 200 کارگاه تشکیل داده اند.
انصاری تصریح کرد: تمامی آموزش ها تحت نظارت مستقیم این سازمان بوده و بیشترین شرکت کنندگان نیز در بخش خدمات ثبت نام کرده اند.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان زنجان افزود: در مناطق روستایی ایجاد اشتغال موجب پایداری خانوارهای روستایی شده و از همین رو فقط امسال بیش از 20 مجوز شعبه و برگزاری دوره آموزشی در این مناطق در سطح استان صادر شده است.
وی تاکید کرد: جهت رونق بخش خصوصی رویکرد اداره آموزش فنی و حرفه ای واگذاری خدمات به بخش خصوصی است و از این رو اموری که این امکان را داشته باشد، برون سپاری می شوند.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای امسال تا پایان آبان، مراکز فنی و حرفه ای دولتی زنجان بیش از 2 میلیون و 607 هزار نفر ساعت آموزش های مهارتی به کارآموزان ارائه کرده اند.
به گزارش ایرنا، طی هشت ماهه امسال برای 18 هزار و 190 نفر معرفی شده به آزمون در بخش های مختلف آموزشی، صنایع ساختمان و ادواری در تمامی شهرستان های استان آزمون برگزار شد که از این تعداد 10 هزار و 757 نفر موفق به کسب نمره قبولی شده و در آزمون های عملی شرکت کردند.
در آموزشگاه های استان زنجان هم اکنون بیش از 265 مربی مشغول تدریس و آموزش مهارت های مختلف به کارآموزان و علاقه مندان هستند.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.