به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز شنبه در جلسه مناسب سازی فضای شهری زنجان افزود: با نگاهی به سطح شهر عدم انجام مناسب سازی لازم برای شهروندان به وضوح قابل مشاهده است بطوری که در ورودی شهر، یک پل هوایی واقع شده که نماد خاصی ندارد و حتی قرار دادن نمادهای عبرت انگیز جلوه ای نامناسبی را برای رهگذران ایجاد می کند.
وی اظهار داشت: در صورتی که زنجان شهری تاریخی و با پیشینه بسیار طولانی محسوب می شود که نخبگان آثار متعددی تاریخی را در خود جای داده که این مهم باید در هنگام ورودی شهر و گذر مسافران و شهروندان بسیار ملموس باشد.
استاندار زنجان تاکید کرد: مناسب سازی صرفا انجام کارهای فیزیکی نیست، بلکه آرامش خاصی را در افراد ایجاد کند و این مهم باید در بخش های مختلف شهر نمایان باشد.
وی یادآوری کرد: بسیاری از کارها در این شهر به اعتبار خاصی نیاز ندارد که با یک بررسی بیشتر می توان نسبت به رفع موانع اقدام کرد.
حقیقی افزود: بازار زنجان و عدم همکاری دستگاه های متولی موجب شده کارها پیشرفت نداشته باشند در حالی که باید برای رفع مشکلات تلاش کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: تعارف در انجام کارهای مختلف و پاس کاری فعالیت ها به یکدیگر موجب شده آنگونه که باید و شاید خروجی جلسات نتیجه مطلوبی نداشته باشد.
وی اظهار داشت: بر این اساس باید از تعارفات دوری کرده، نسبت به عمل گرایی کارها واقف باشیم و در نهایت از دیگران توقع کمک و یاری داشته باشیم.
این مسئول ادامه داد: جلسات برگزاری شده در استانداری باید خروجی عملیاتی داشته باشد و غیر آن نتیجه بخش نبوده و اتلاف وقت خواهد بود.
وی اضافه کرد: در بازدید انجام گرفته از میوه و تره بار مشخص شد که کنده کاری ها و نبود متولی برای به سرانجام رساندن آن، موجب شده خود بازاریان سیمان کاری کنند، که مناسب سازی نیست.
استاندار زنجان ادامه داد: مشکلات ریز و درشت در این شهر وجود دارد که چندان به برطرف کردن انها اقدام نمی شود و رفع آن، می تواند آرامش خاطر را در شهروندان ایجاد کند.
وی بیان کرد: از طرفی وجود تبلیغات نصب شده در پل های هوایی شهر تردد و دید عابران را محدود کرده و به دستگاه متولی اعلام شده برای برطرف کردن آن اقدام کنند.
حقیقی افزود: مناسب سازی احساس فکری بوده و با همکاری دستگاههای متولی باید برای مشکلات بوجود آمده در شهر اقداماتی را انجام داد.
وی اضافه کرد: بر این اساس کمیته ای متشکل از کارشناسان و اصحاب رسانه برای احصای مشکلات مناسب سازی تشکیل که موارد یادشده باید طی یک ماه آینده حمع بندی شود.
استاندار زنجان ادامه داد: برای رفع مشکلات معلولان نیز بهتر است یکی از معاونان مدیر کل ادارات ، در طبقه دوم حضور داشته باشند چرا که معلولان در تردد ها مشکل دارند و این کار در راستای خدمات رسانی مطلوب است.
وی همچنین به تهیه جی آی اس زنجان توسط شهرداری اشاره و خاطر نشان کرد: این یکی از کارهای مهم شهر زنجان محسوب می شود که از اهمیت زیادی برخوردار بوده و استانداری نیز برای به سرانجام رساندن این طرح کمک های لازم را انجام خواهد داد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.