شهرام میرزایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح زمستانی 18 دستگاه آمبولانس،10 دستگاه موتور امدادی، 6 دستگاه خودروی نجات، 14 دستگاه خودروی کمکدار امدادی، سه دستگاه خودروی چند منظوره آرگو و یک فروند بالگرد امداد بکارگیری شده است.
وی اظهار داشت: طرح ملی امداد ونجات زمستانه جمعیت هلال احمر با هدف افزایش آمادگی نیروها برای ارائه خدمات مطلوب و سریع و پاسخگویی به در راه ماندگان و آسیب دیدگان ناشی از تصادفات جاده ای است.
این مسئول ادامه داد: ارتقای سطح آمادگی و آگاهی عمومی در زمینه برخورد با حوادث و سوانح احتمالی با اطلاع رسانی مناسب و موثر و تلاش در جهت بهره برداری بهینه از ظرفیت و توان عملیاتی بالقوه و بالفعل مراکز استان ها از دیگر اهداف ترسیم شده این طرح است.
به گفته میرزایی تلاش می شود با افزایش تعادل و همکاری سایر دستگاه ها و نهادهای اجرایی در بحث امداد و نجات خدمات مناسبی به حادثه دیدگان، مصدومان و مسافران زمستانی ارائه شود.
به گفته این مسئول، 16پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت و هشت پایگاه پشتیبان در شعب و مرکز جمعیت هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند.
این پایگاهها در کیلومتر 22 اتوبان زنجان - قزوین، کیلومتر 65 جاده زنجان-میانه، کیلومتر پنج آذرراه زنجان - تبریز، کیلومتر 103 زنجان- قزوین، کیلومتر 75 آزادراه زنجان- قزوین، کیلومتر 35 جاده خدابنده - همدان، کیلومتر 25 جاده ماهنشان –زنجان، کیلومتر 60 جاده زنجان – رشت، کیلومتر 35 جاده زنجان- بیجار، کیلومتر 22 جاده زنجان – همدان آماده کمک رسانی به سانحه دیدگان احتمالی هستند.
به گزارش ایرنا، طرح امداد و نجات زمستانی از 22 آذر سطح کشور آغاز لغایت تا 25 اسفند ادامه دارد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.