محمدرضا بهرامی روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قم محور مواصلاتی 17 استان کشور می باشد لذا نیاز استان تنها این هفت پایگاه نیست، اما اولویت باید درساخت آنها باشد.
وی درخصوص تعداد پایگاه های امداد جاده ای مورد نیاز دراستان قم ، آن را منوط به بررسی کارشناسانه دانست.
وی ادامه داد: محورهای مواصلاتی استان قم به دلیل رفت و آمد مسافران نیازمند افزایش پایگاه های امدادی و پایگاه هوایی امداد و نجات است، در همین راستا نقاط پرخطر شناسایی شده است و باید با برنامه ریزی و مدیریت مسئولان بتوانیم پایگاه های امدادی را احداث کنیم.
وی با بیان این که درحال حاضر 2 پایگاه امدادی درحال احداث است گفت: احداث یکی از این پایگاه ها در منطقه جمکران به اتمام رسیده است و درحال تجهیز آن هستیم.
معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر قم ادامه داد: زمینه احداث پایگاه امدادی محور قم - گرمسار نیز با همکاری یک خیر فراهم شده است و در صورتی که مسئولان مربوطه زمین را واگذار کنند اقدام به ساخت این پایگاه خواهیم کرد.
وی با اشاره به این که در حال حاضر چهار پایگاه جاده ای و 2 پایگاه کوهستانی در استان قم فعال است گفت: این پایگاه ها در محورهای سلفچگان، کهک، جعفریه، آزادراه قم – تهران، منطقه کوهستانی برف انبار و محدوده کوه حضرت خضرنبی(ع) آماده امدادرسانی به مردم هستند.
بهرامی از امداد رسانی در 97 حادثه از ابتدای سال جاری تا پایان روز هجدهم تیرماه در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد 65 حادثه جاده ای، سه حادثه کوهستانی، یک حادثه رعد و برق، یک حادثه زلزله، 2 حادثه سیل و آب گرفتگی، یک حادثه صنعتی و کارگاهی، سه حادثه شهری و 21 مورد حادثه در مناسبت های مختلف بوده است.
وی بیان داشت: درحادثه های جاده ای به 197تن، رعد و برق 11 تن، حضوری 2 هزار و 628 تن، مناسبتی هشت هزار و 236 تن، سیل و آب گرفتگی 231 تن، شهری چهار تن و کوهستان 9 تن خدمات امدادی ارائه شده که از این تعداد در 87 حادثه عملیات رهاسازی صورت گرفته است.
به گفته معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر قم، 51 حادثه دیده به مراکز درمانی انتقال پیدا کرده و بقیه به صورت سرپایی درمان شده اند.
وی خاطرنشان کرد: 177 دستگاه امدادی با حضور 2 هزار و 137 امدادگر در قالب 591 تیم به صحنه های مختلف حوادث اعزام شده اند.
در استان قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد.
قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.