فاطمه کرباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طی چهار دوره گذشته، جشنواره شکوه شکیبایی در رشته های شعر، داستان و دلنوشته برگزار شد، افزود: امسال با تایید معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم بر این شد تا جشنواره شکوه شکیبایی میزبان آثار در رشته های آواها، سرودها و ابتهال خوانی شود.
وی ادامه داد: اغلب تولیدات و آفرینش های هنری پیرامون شخصیت حضرت زینب(س) در قالب مرثیه، روضه خوانی و مداحی است، بنابراین با الگوگیری از جشنواره آوا و نوای جشنواره رضوی، در صدد هستیم تا تولید آثار با محوریت ولادت بانوی کربلا بیشتر شده و جشنواره ای با نشاط و دلنشین برگزار شود.
به گزارش ایرنا سال گذشته 719 اثر در قالب شعر، داستان، مقاله و دلنوشته از 29 استان کشور به چهارمین جشنواره ملی حضرت زینب(س) ارسال شد.
کرباسی اظهار داشت: فراخوان پنجمین جشنواره حضرت زینب(س) موسوم به 'شکوه شکیبایی' در رشته های آواها، سرودها و ابتهال خوانی در چند روز آینده منتشر می شود.
وی افزود: با اینکه امسال سالروز ولادت حضرت زینب (س) در ماه دی واقع شده است ولی برای اینکه آثار ارسالی به جشنواره از سطح بالایی برخوردار شوند، زمان برگزاری جشنواره ملی شکوه شکیبایی به اسفند موکول شد.
میلاد حضرت زینب(س) مصادف با 5 جمادی الاولی است.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.