سیامک اسدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشکلی در تامین فرآورده های خونی مورد نیاز بیمارستان های استان وجود ندارد و این کار طبق برنامه ریزی مدون انجام می شود.
وی اظهار داشت: در فصول سرد سال شمار مراجعه کنندگان برای اهدای خون در سطح کشور کاهش می یابد اما با کارهای انجام گرفته مشکلی در تامین فراورده خونی وجود ندارد.
این مسئول ادامه داد: وظیفه ملی هر شهروند ایجاب می کند با مشارکت در شبکه ملی خون رسانی کشور سهم مهم و اثر گذاری در انجام این کار خداپسندانه داشته باشد.
وی از مردم نوعدوست استان به ویژه شهروندان زنجانی خواست، در تمامی گروه های خونی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند تا در تامین و ذخیره هر چه بیشتر این نوع فراورده های خونی سهیم باشند.
مدیرکل انتقال خون استان زنجان ادامه داد: با توجه به اعلام سازمان انتقال خون ایران، استان تهران با کاهش ذخایر خونی مواجه است که همراهی مردم زنجان نیز می تواند در رفع این مشکل تاثیرگذار باشد.
وی اضافه کرد: کاهش شمار اهدا کنندگان خون علاوه بر فصول سرد سال، در تعطیلات عید نوروز نیز مشهود است، در صورتیکه نیاز به فرآورده های خونی در تمام روزهای سال وجود دارد.
اسدی خاطرنشان کرد: اولویت انتقال خون، تامین فرآورده های خونی مورد نیاز استان است و در صورت مازاد به استانهای دیگر ارسال می شود.
به گفته این مسئول، طبق برنامه، پایگاه انتقال خون شهر زنجان واقع در چهارراه سعدی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 18:45 و پنجشنبه ها نیز 8 تا 17:45 و در ابهر روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت تا 11 فعال است.
به گزارش ایرنا، 94 درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.