پروین علیجانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس 839 نفر از مردم نوعدوست این استان طی این مدت به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند و از این تعداد 715 نفر موفق به اهدای خون شدند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش نشان می دهد.
وی اظهار داشت: بر این اساس طی مدت یاد شده تعدادی از افراد نیز موفق به خون دهی نشدند که برای آنان نیز نوبت دهی شده است تا از طریق اعلام پیامک و یا تماس تلفنی نسبت به اهدای خون مبادرت کنند.
این مسئول ادامه داد: طی مدت یاد شده 42 نفر از بانوان استان نیز خون و پلاسما اهدا کردند که این تعداد روند روبه رشدی داشته که امیدواریم همین وضعیت همچنان ادامه داشته باشد.
وی بیان کرد: طبق اعلام سازمان انتقال خون کشور پویش نذر اهدای آگاهانه از تاسوعا تا اربعین همزمان با سراسر کشور با رویکرد اهدای پلاسما در این استان نیز آغاز شده است و از عموم مردم تقاضا می شود، همچنان به این کار خداپسندانه ادامه دهند.
علیجانی خاطرنشان کرد: طبق برنامه شهروندان زنجانی می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت صبح تا 19:45 عصر و پنجشنبه ها نیز هشت تا 18:45 به پایگاه انتقال خون شهر زنجان واقع در چهارراه سعدی و شهروندان ابهری نیز روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت تا 11 صبح برای پذیرش به پایگاه انتقال خون این شهر مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی سال گذشته 568 نفر به مراکز اهدای خون استان در شهرهای زنجان و ابهر مراجعه و از این تعداد 467 نفر خون اهدا کردند و 300 نفر دیگر نیز در طرح نذر خون ثبت نام و در واقع نوبت دهی شدند.
به گزارش ایرنا، سالانه 94 درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.
سالانه حدود 23 هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و مورد استفاده بیماران قرار می گیرد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.