سیامک اسدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته 32 هزار و 957 نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که این تعداد در مقایسه با سال ماقبل آن 8.5 درصد افزایش دارد.
وی اظهار کرد: از مجموع مراجعه کنندگان در مدت یاد شده به تعداد چهار هزار و 229 نفر معادل 13 درصد نمونه گیری شدند و 22 هزار و 49 نفر نیز خون اهدا کردند.
اسدی افزود: بر این اساس در سال گذشته یکهزار و 148 نفر از بانوان معادل 5.2 درصد خون اهدا کردند که در مقایسه با استانداردهای جهانی فاصله وجود دارد که آگاهسازی و اطلاع رسانی لازم بیش از گذشته ضروری است.
وی بیان کرد: سه درصد از مراجعه کنندگان نیز پلاکت و پلاسما اهدا کردند که اثرات درمانی این نوع فرآورده ها در مبتلایان به بیمارهای مختلف نقش حیاتی دارد.
مدیرکل انتقال خون استان زنجان ادامه داد: خوشبختانه این استان کمبودی در تامین فرآورده های خونی مورد نیاز ندارد و حتی در صورت مازاد به استانهای دیگر نیز ارسال می شود.
وی خاطرنشان کرد: نیاز به خون و فراورده های آن یک نیاز دائمی و همیشگی است و بر این اساس شهروندان و اهدا کنندگان برای افزایش فرآورده های خونی شبکه ملی خون کشور بیش از گذشته در انجام این کار خداپسندانه مشارکت داشته باشند.
به گزارش ایرنا، شهروندانی زنجانی برای اهدای خون می توانند از ساعت هشت تا 19:15 و در شهرستان ابهر طی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعات هشت تا 11 و با در دست داشتن کارت ملی به مراکز اهدای خون در شهرهای یاد شده مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، 94 درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.
سالانه حدود 23 هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و مورد استفاده بیماران قرار می گیرد.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.