احد یاغموری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین بارشهای استان در 57 روز از سال زراعی جاری 47 میلیمتر ثبت شد که در دوره بلندمدت 51 و سال گذشته 21 میلیمتر بود.
وی اظهار داشت: بر این اساس بارش ها نسبت به میانگین بلند مدت هفت درصد کاهش و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیز 127 درصد رشد نشان می دهد.
این مسئول ادامه داد: میانگین بارش های سطح کشور در بازه زمانی یاد شده 45 میلیمتر ثبت شده که مدت مشابه سال گذشته 11، بلندت مدت 25 ملیمتر که در مقایسه با بلندت 78 درصد و سال گذشته افزایش 300 درصدی را نشان می دهد.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان دامه داد: درشهرستان زنجان نیز طی این بازه زمانی (اول مهر تا 28 آبان ) 35 میلیمتر باران ثبت شد که در دوره بلندمدت 51 میلی متر و سال گذشته 22میلی متر بود.
وی یادآوری کرد: بنابر این بارش های شهرستان زنجان به نسبت بلندمدت 32 درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز 60 درصد افزایش نشان می دهد.
یاغموری افزود: با توجه به تحلیل ها کمترین بارش استان در طارم به وقوع پیوسته بطوری که بازه زمانی 57 روز از سال زراعی جاری، 25 میلیمتر باران بارید، که این میزان سال گذشته 18 میلی مترو بلندت مدت 46 میلی متر بوده است.
وی یادآوری کرد: بر این اساس می توان گفت بارش امسال طارم نسبت به بلند مدت 45 درصد کاهش و مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش دارد.
این مسئول خاطر نشان کرد: میانگین دمای هوای ماه مهر شهر زنجان نیز طی سال جاری 16.1 درجه سانتیگراد ، سال گذشته 15.1 درجه و میانگین بلند مدت نیز 15.4 دهم بود که حدود هفت دهم افزایش دارد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.