جواد سلیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون و باکارهای انجام گرفته کتاب و کتابخوانی در این شهرستان وضعیت رو به رشدی داشته که شمار علاقمندان نیز در مقایسه با سال های گذشته روند افزایشی دارد.
وی اظهار داشت: این شهرستان در شاخص کتاب و کتابخوانی از برنامه اعلام شده در افق 1404 نیز پیشرو بوده و عملکرد قابل قبولی را انجام داده است.
سلیمی افزود: هم اکنون در این شهرستان هشت باب کتابخانه عمومی فعال است که با توجه به افق 1404 که 6 باب لحاظ شده که افزایش قابل توجهی دارد.
وی بیان کرد: امور کتابخانه های این شهرستان برنامه های مختلف فوق برنامه ها فرهنگی از جمله 'طرح خانه به خانه کتاب' را را پیگیری می کند که اجرای آن در سال گذشته استقبال گسترده مخاطبان را به دنبال داشت.
مسئول امور کتابخانه های سلطانیه ادامه داد: در این طرح کتابداران با مراجعه به درب محلات شهر سلطانیه که فاقد کتابخانه بوده و یا به آن دسترسی ندارند، تعدادی کتاب به همراه فرم عضویت کتابخانه را به فرد ارائهه می کنند.
وی اظهار داشت: انجام این کار فوایدی زیادی داشته از جمله آنکه فرد به مطالعه کتاب و کتابخوانی بیش از گذشته راغب می شود و از طرفی برای به امانت گرفتن کتاب نیز به کتابخانه مراجعه می کند.
مسئول امور کتابخانه های سلطانیه ادامه داد: اجرای این طرح در سال گذشته با استقبال مخاطبان مواجه شده بود و در صورت مهیا شدن شرایط لازم مرحل دوم نیز در دیگر نقاط شهرستان نیز ادامه خواهد یافت.
وی خاطر نشان کرد: در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نیز مقرر شد ادارات شهرستانی که متقاضی قفسه های کتاب تحت عنوان ایستگاه مطالعه هستند، امور کتابخانه ها نیز نسبت به تامین منابع کتب کمک های لازم را داشته باشد.
به گزارش ایرنا، بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار 'حال خوش خواندن' از تاریخ 24 آبان تا یکم آذر امسال با مشارکت بیش از 60 نهاد و سازمان در سراسر کشور در حال برگزاری است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.