به گزارش ایرنا، محمد محمدی قیداری رو دوشنبه در مراسم اجرای طرح تامین یک وعده غذای گرم استان مهدهای کودک استان زنجان افزود: سبد غذایی کودکان در گروه سنی سه تا 6سال با متوسط کالری مورد نیاز با حداقل یکهزار و 200 کیلو کالری انرژی و 24 گرم پروتئین در جدوال بومی سازی شده و یک وعده آن در مهد کودک برای گروههای تحت پوشش طرح تامین می شود.
وی اظهار داشت: این طرح برای کودکان سه تا 6 سال مهدهای کودک مناطق روستایی و حاشیه شهر از آبان تا اسفند ماه به مدت تقریبی 120روز کاری اجرا می شود.
این مسئول ادامه داد: کمیته استانی کاهش فقر غذایی خانواده کم درآمد که متشکل از کارشناسان و معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان ، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان مربوطه و اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برگزار می شود.
وی بیان کرد: هدف کلی ابلاغ شده این طرح در سال جاری یکهزار و 715 کودک در استان زنجان را در بر می گیرد که با برنامه ریزی بیشتر گروههای هدف تحت پوشش قرار گرفته اند.
محمدی افزود: ضمن اجرای این طرح در مهدهای کودک بصورت تامین یک وعده غذای گرم،کلاس های آموزشی ویژه والدین و مربیان و مراقبین کودک از اهمیت والایی برخوردار است و همچنین ارتقا، آگاهی مدیران و مربیان مهد کودک در زمینه رشد و تغذیه کودک و آگاهی خانواده ها در زمینه تغذیه رشد آنان و اصلاح عادات و ایجاد عادات تغذیه ای صحح در کودکان در دستور کار این طرح قرار دارد.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون یکهزار و 441 کودک روستایی و یکهزار و 329 کودک حاشیه شهری در 63 مهد کودک روستایی تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند.
به گفته این مسئول، 54 مهد کودک روستایی و تعداد 10 مهد کودک حاشیه شهری تحت پوشش یک وعده غذای گرم هستند و بر این اساس سال گذشته از مجموع یکهزار و 297 کودک، یکهزار و 715 کودک تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.