محمدرضا مدیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گشایش اعتبار پس از طی مراحل کارشناسی و اداری بسیار طولانی از جمله طی مراحل مختلف در بانک عامل صنعت، معدن و تجارت، صندوق توسعه ملی و انجام 2 مرحله افزایش سرمایه و همچنین تامین وثایق و تضمینهای مورد نیاز آن هم در شرایط سخت اقتصادی و تحریم های ظالمانه انجام شد که در نوع خود دستاورد بزرگی محسوب می شود.
وی ادامه داد: 80 درصد از اعتبار اسنادی ایجاد شده از محل اعتبارات ارزی صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک ملی و 20 درصد مابقی از محل منابع شرکت به مبلغ 31 میلیون و 334 هزار و 460 یورو تامین شده است.
مدیری اظهار داشت: پس از گشایش اعتبار اسنادی، فرایند سفارش گذاری و خرید تجهیزات شرکت پتروشیمی آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، در اردیبهشت سال 85، موضوع تاسیس پتروشیمی زنجان به تصویب هیات وزیران رسید و وزارت نفت موظف شد نسبت به مطالعه طرح، اقدام و با مشارکت بخش خصوصی یک واحد پتروشیمی در مناسب ترین نقطه این استان احداث شود.
پس از یک سال عملیات اجرایی پتروشیمی اوره و آمونیاک در شهرستان ایجرود آغاز شد.
با مشارکت بیش از 500 میلیارد ریالی نزدیک 96 هزار نفر از شهروندان زنجان برای احداث واحد اوره و آمونیاک پتروشیمی با ظرفیت 687 هزار تن آمونیاک و یک میلیون و 80 هزار تن اوره، جریان احداث این واحد صنعتی صورت جدی تری به خود گرفت.
11 سال از این جریان سپری می شود و هنوز مردم چشم انتظار خبرهای خوب از شرکتی هستند که بخشی از ثروت خود را در آن سرمایه گذاری کرده اند.
8068/3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.