دکتر حسن طغرانگار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ادعای بی اعتبار بودن مدرک تحصیلی این واحد دانشگاهی بی اساس است و دانشجویان به این موضوع توجه نکند.
وی اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی و کاربردی تنها متولی نظام آموزش عالی مهارت محور است که تحت نظر وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری مدیریت می شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه بخشی از موضوع مطرح شده در ارتباط با بی اعتباری مدرک تحصیلی دانشجویان این واحد دانشگاهی به پیش داوری های انجام گرفته و بخشی دیگر به رقابت های کنونی باز می گردد.
وی اظهار داشت: هم اکنون کاهش دانشجویان ورودی به دانشگاهها موجب شده که در این نوع مراکز رقابتی بوجود آید و می توان احتمال داد که موضوع مطرح شده نیز در ارتباط با دانشگاه علمی و کاربردی ناشی از وجود رقابت های ناسالم باشد.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس باید در جهتی حرکت کرد که وقتی یک مطلبی خلاف واقع در حد شایعه مطرح می شود، این حق طبیعی گروههای هدف و عموم مردم است که از درستی آن اطلاع یابند و در واقع شفاف سازی لازم انجام گیرد.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان ادامه داد: این واحد دانشگاهی مدعی نیست که کیفیت 100 درصدی را در برنامه های کاری لحاظ کرده و در این میان به طور حتم نواقصی و کاستی های نیز وجود داشته و دارد.
طغرانگار افزود: یکی از سیاست های مهم این واحد دانشگاهی در سطح کشور و این استان توجه بر امر کیفیت گرایی بوده که هر چند اقدامات اولیه در این بخش انجام گرفته نیز می تواند انتقاداتی به آن وارد باشد.
وی خاطر نشان کرد: از جمله اقدام مهم و اثر گذار دانشگاه جامع علمی و کاربردی پالایش مدرسان این واحد بوده که بر این اساس از مجموع یکهزار و 100 نفر طبق دستور العمل های اعلامی پرونده همه انها توسط گروههای تخصصی مورد بررسی قرار گرفت .
این مسئول ادامه داد: از این تعداد مدرس مصاحبه حضوری انجام گرفت و در نهایت با توجه به استانداردهای تعیین شده یک چهارم آنان از ادامه فعالیت بازماندند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود سه هزار و 400 در یک مرکز وابسته این واحد در ابهر و 18 مرکز مستقل نیز تحت نظر این واحد دانشگاهی تحصیل می کند.
8068/9446
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.