دکتر پرویز قزلباش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون این استان در رشته های مختلف تخصصی و فوق تخصصی به مردم خدمات ارائه می کند در حالی که طی سال های گذشته تعداد بسیار محدودی پزشک و متخصص وجود داشت و به عبارتی تحولی شگرف در این حوزه به وقوع پیوسته است.
این مسئول ادامه داد: می توان گفت که با کارهای انجام گرفته چرخه سلامت کشور در حوزه درمان به دست پزشکان قدرتمند ایرانی ، کادر پرستاری و پزشکان بسیار زحمتکش با استانداردهای بالای جهانی به گروههای هدف خدمات ارائه می کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان ادامه داد: در بخش فوریت های پزشکی استان نیز طی چند سال گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته و در زمان حاضر این واحد دانشگاهی 100دستگاه امبولانس جدا از امکانا خودت مراکز بیمارستانی و درمانگاهها را دارد که در مواقع لزوم خدمات رسانی می کنند.
وی یکی از اقدامات اثر گذار استان در حوزه سلامت را بهره گیری از اورژانس هوایی استان ذکر کرد و گفت که این نوع سرویس به دلیل هزینه های بالا بسیار حیاتی بوده چرا که می توان در کوتاهترین زمان ممکن بیماران اورژانسی را به مراکز درمانی استان انتقال داد.
قزلباش خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان ریاست قطب 6 کشوری کلان منطقه را بر عهده دارد و این مهم به دلیل کسب شاخص های مختلف در زمینه های مختلف از جمله حوزه درمان، تربیت نیروهای متخصص و شاخص های آموزشی و پژوهشی بوده است.
این مسئول یادآور شد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در کل استان فقط 2 بیمارستان به تعداد محدودی تخت به مردم خدمات ارائه می داد که اکنون این روند بسیار گسترش یافته و به جامعه بیبشتری از گروههای هدف خدمات رسانی می کند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.