به گزارش ایرنا، مسیح الله سلطانی روز سه شنبه در مراسم تجلیل از فعالان عرصه بیمه سلامت استان افزود: یکی از سیاست های کاری دولت تدبیر و امید پس از استقرار به رغم وجود مشکلات گوناگون در حوزه های مختلف توجه ویژه به مقوله مهم سلامت و مردم بود.
وی اظهار داشت: در طول پنج سال گذشته دولت با تخصیص اعتبارات مناسب به حوزه سلامت توجه ویژه ای داشته و در این میان اجرای طرح تحول نظام سلامت از جمله کارهای شاخص در این بخش محسوب می شود.
این مسئول ادامه داد : این طرح نیز در استان با همکاری دانشگاه و علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی و سازمان بیمه سلامت اجرایی شد که خوشبختانه کمترین مشکلی در حوزه دارو درمان و نیازها در این عرصه وجود دارد.
وی اظهار داشت: هر چند گرفتاری های که در این بخش تحمیل شده معضلات این حوزه را بیش از گذشته تشدید کرده است، امیدواریم با همکاری تلاش و هم افزایی بین بخشی این مسائل نیز برطرف شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان ادامه داد: بر این اساس می توان با هم افزایی بیشتر اجاره نداد که فشارهایی کنونی بخاطر تحریم ها ظالمانه بر علیه کشورمان به مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر وارد شود.
سلطانی خاطر نشان کرد: اقدامات و جلسات متعدی در استان با هدف رفع مطالبات بیمه ای مراکز خصوصی به ویژه داروخانه ها با همکاری سازمان های بیمه گر بیمه سلامت تشکیل شد که تا کنون بخش از معضلات رفع شد که امیدواریم بخش دیگری از آن نیز در آینده نزدیک برطرف شود.

** 83 درصد از جمعیت بیمه شدگان سلامت سرانه پرداخت نمی کنند
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: این سازمان دومین ارگان بیمه گر پایه بعد از سازمان تامین اجتماعی در کشور محسوب می شود که هم اکنون بیش از 51 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
دکتر خدیجه ابراهیم خانی افزود: شمار بیمه شدگان این استان 539 هزار 808 بیمه شده را شامل می شود که از این تعداد 450 هزار نفر از آنها بیمه شدگان روستایی و بیمه همگانی هستندو به طور کاملا رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
وی اظهار داشت: بیمه شدگان مشمول بیمه روستایی باید حداقل 6 ماه در روستا سکونت داشته باشند تا بتوانند از دفاتر بیمه ای این اداره کل برای خدمات مورد نیاز استفاده کنند.
این مسئول ادامه داد: تنها درآمد بیمه ای این اداره از صندوق کارمندی بوده که در صندوق بیمه ایرانیان نیز50 درصد حق سرانه توسط دولت و 50 درصد دیگر توسط فرد پرداخت می شود.
ابراهیم خانی افزود: هم اکنون 430 هزار مراکز طرف قرداد سازمان بیمه سلامت در کشور وجود دارد که از این تعداد 455 مرکز در این استان است.
وی بیان کرد: 244 پزشک عمومی، متخصص، فوق تخصص، و بیمارستان های دانشگاهی و غیر دانشگاهی و مراکز خصوصی مستقل و غیر مستقل با این اداره کل همکاری می کند.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: ماهانه 165 هزار سند در بخش سرپایی و بستری استان تولید می شود که توسط اداره رسیدگی به اسناد اداره کل بیمه سلامت بصورت مستمر رسیدگی قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، استاندار زنجان نیز در پیامی به مناسبت هفته سلامت اعلام کرد: سوم آبان سالروز تصویب قانون بیمه همگانی درمانی یکی از روزهای تبلور عدلت اجتماعی و امید بر ملت است.
اسدالله درویش امیری اضافه کرد: اکنون سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر کشور و با تاکید بر توانمند سازی بیمه شدگان ،ترویج فرهنگ عمومی درمان و با ایجاد یک سازمان الکترونیک و هوشمند است که با تمرکز بر سطح بندی خدمات و رعایت نظام ارجاع تلاش دارد تاپوشش همگانی سلامت را در کشور ارتقا و توسعه داده و با حفظ کامل حقوق شهروندی و مشتری مداری درصدد تجمع منابع خود و خرید راهبردی خدمات سلامت از شرکای کاری با مشارکت مردم موجبات رضایت بیمه شدگان را فراهم نماید
سوم آبان، سالروز تصویب قانون بیمه همگانی است که به همین مناسبت از ۲۷ مهر تا سه آبان با عنوان هفته بیمه سلامت نام‌گذاری شده و برنامه‌هایی برای آشنایی و شناخت بیشتر مردم و بیمه شدگان ارائه می شود.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.