به گزارش ایرنا، فریدون هاشم نژاد روز سه شنبه در شورای آموزش و پرورش طارموی براهمیت بزرگداشت 13 آبان امسال تاکید کرد و از مدیران، معلمان و دانش آموزان خواست برای اجرای هر چه با شکوهتر مراسم امسال برنام ریزی منسجمی انجام دهند و تلاش کنند یک اجتماع بزرگ و مردمی در شهرستان به نمایش گذاشته شود.
این مسئول بر اهمیت آموزش، پرورش تاکید کرد و افزود: پرورش درست و اصولی دانش آموزان باید از مهمترین اولویت های آموزش و پرورش باشد و مدیران و معلمان باید نگاه ویژه ای به این مقوله داشته باشند.
فرماندار طارم ضمن اشاره به ارزش و اهمیت شغل معلمی، سعه صدر، ایمان و اخلاق را به عنوان یک ضرورت برای معلمان زحمت کش برشمرد و اظهار داشت: تعداد 230 هزار شهید این مرز و بوم نتیجه زحمات معلمان دلسوزی است که به پرورش اخلاقیات اهمیت ویژه ای قایل شدند و در نهایت نوجوانان و جوانان برخواسته از مکتب همین معلمان در دفاع از اسلام و وطن راهی جبهه های نبرد حق بر باطل شدند.
این مسئول برگزاری اردوی راهیان نور را بازخوانی و تقویت فرهنگ ایثارگری عنوان و خاطرنشان کرد: اعزام 156 نفر دانش آموز به مناطق جنگی در قالب اردوی راهیان نور، نشان از ترویج فرهنگ ایثارگری از سوی مسوولان آموزش پرورش و شوق و علاقه دانش آموزان شهرستان برای آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی شرایط امروز کشور را بسیار حساس و ویژه برشمرد و افزود: به رغم همه مشکلات کارهای بزرگ زیادی در طول 40 سال عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران در تمامی حوزه ها بویژه آب، برق، گاز، انواع راههای ارتباطی انجام شده که ضروری است با تمام توان از کارنامه انقلاب دفاع کنیم.
هاشم نژاد، پژوهش را مادر و زیربنای توسعه خواند و گفت: توسعه و پژوهش باید به موازات همدیگر صورت گیرد که این موضوع متاسفانه در کشور ما مورد غفلت واقع شده و ضروری است آموزش و پرورش در امر پژوهش گامهای اساسی بردارد.
وی ادامه داد: بهتر است آموزش ها در آموزش و پرورش به صورت مهارت محور باشد تا با تقویت قدرت تخیل در دانش آموزان و همچنین تقویت امر پژوهش، مهارت های عملی در نسل های بعد جامعه را شکوفا کرد و با ترویج این امر در همه حوزه های شغلی نگاه به اشتغال را از کارمندی به صمت فعالیت در صنعت، نوآوری و کارآفرینی تغییر دهیم.
فرماندار طارم توسعه این شهرستان را در گرو اتحاد تمامی گروهها و احزاب به دور از خط کشی های سیاسی و جغرافیایی عنوان کرد و گفت: در صورت اتحاد و انسجام تمامی گروه ها، احزاب و مردم تمام روستاها و شهرها، این شهرستان به توسعه و پیشرفت واقعی دست خواهد یافت.
هاشم نژاد در پایان پیگیری تامین سوخت مدارس در فصل سرما، ارائه آمار دقیق دانش آموزان ترک تحصیل کرده و بررسی دقیق علل موضوع ،تشکیل هیات امنا جهت پیگیری راه اندازی مجتمع فرهنگیان و رفاهی کارکنان، برگزاری دوره های آموزشی مهارت محور برای دانش آموزان و کارکنان، تقدیر از دهیاران و شوراهای اسلامی که همکاری مناسبی با آموزش و پرورش دارند را از جمله مواردی برشمرد که باید در برنامه های آیندۀ اداره آموزش و پرورش شهرستان طارم قرار بگیرد.
به گزارش ایرنا، در شهرستان طارم حدود هشت هزار دانش آموز در 152 مدرسه مشغول به تحصیل هستند که 829 نفر فرهنگی در قالب ستاد و صف وظیفه آموزش این دانش آموزان را بر عهده دارند.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده است و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
9886/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.