رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان گفت: دولت باید به وظایف حاکمیتی بپردازد و در آموزش عالی که دارای متولی است توجیهی برای ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حسن طغرا نگار، رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان به مناسبت هجدهمین سالگرد تاسیس دانشگاه علمی کاربردی، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت آموزش‌های مهارتی و توسعه توام با تولید علم در جامعه، اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی دارای بال‌های آموزش‌های نظری و مهارتی یا تکنسین‌محور است.

طغرا نگار با بیان اینکه دانشگاه کاربردی دانشگاه مهارتی است، ادامه داد: ساماندهی امور دانشگاه در حوزه نیروی انسانی و مدرسین حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه مدرسان رکن آموزش هستند، تصریح کرد: درحوزه کارورزی که یکی از ویژگی‌های این مرکز آموزشی است، به نحو احسن این مرکز دارای عملکرد مطلوب بوده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان توسعه کیفی آموزش را در این راستا مهم ارزیابی کرد و گفت: رشته تحصیلات مقطع دارو تک پودمانی از ویژگی‌های سیار این مراکز آموزشی است که صنعت نیازمند این رشته‌ها در جامعه امروز است.

وی، برنامه‌ریزی درسی در این خصوص را مهم دانست و گفت: دانشجویان در این دانشگاه با ظرفیت‌سازی رشته‌های مورد علاقه در جامعه مواجه می‌شوند.

طغرا نگار با اشاره به رویکرد این دانشگاه با توسعه علم‌آموزی، اطلاع‌رسانی و سرمایه‌گذاری نیروی انسانی در سطح بین‌المللی، اضافه کرد: تربیت نیروی انسانی در جامعه موجب سرمایه‌گذاری در نیروی انسانی برای تعامل خواهد شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان با اشاره به اهمیت وضعیت مرکز آموزشی دانشگاه علمی کاربردی، ادامه داد: دولت باید به وظایف حاکمیتی بپردازد و در آموزش‌عالی که دارای متولی است توجیهی برای ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ندارد.

به گفته این مسئول فرهنگی دراستان زنجان، دانشگاه علمی کاربردی  باید توسعه و گسترش پیدا کند.

وی، ظرفیت این مرکز آموزشی را با رعایت کیفیت قابل گسترش دانست و گفت: آماری از دانشجویان جذب شده در مراکز صنعتی نداریم و اغلب دانشجویان نیز شاغل درمراکز صنعتی هستند.

طغرا نگار، با اشاره به اهمیت تعامل و ارتباط با دانشجویان و فارغ‌التحصیلان درمراکز گوناگون بویژه در کانون وکلا، تصریح کرد: برخی دانشجویان ایجاد اشتغال کرده‌اند و موجب بکارگیری افراد بیکار نیز شدند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به موافقت مسئولان بالاتر برای ادامه تحصیل کارکنان دولت خاطرنشان کرد: با یک نگاه واقع گرایانه نیازمند آموزش کارمندان برای ارتقا در جامعه هستیم.

استاد دانشگاه زنجان در پایان اضافه کرد: درصدد ترغیب یک مرکز بین‌المللی برای ورود به بحث صنایع دستی در حوزه روی و مس و چاقو هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.