به گزارش ایرنا ،عبدالمحمد زاهدی عصر پنجشنبه در همایش نکوداشت حمدالله مستوفی افزود: شناخت شخصیت بزرگی چون مستوفی به عنوان فردی که به چندین علم و هنر از جمله تاریخ،جغرافیا و ادبیات آراسته بود، یک امر ضروری برای جامعه امروز در جهت تعیین مسیر حرکت به سوی آینده بهتر است و برگزاری چنین همایش هایی گام مهمی برای تحقق این هدف به شمار می رود.
وی اضافه کرد: در دنیایی که به سمت جهانی شدن پیش رفته و از بین رفتن هویت ها از نتایج حتمی آن است معرفی افراد تاثیرگذار علمی، فرهنگی هنری در اعصار گذشته این کشور برای احیای هویت تاریخی بسیار مهم است.
زاهدی ادامه داد: جهانی شدن خواه ناخواه شکل گرفته و رهایی از آن امکان پذیر نیست بنابراین باید به عنوان ملتی تاثیرگذار خود را در این فرایند اثبات کنیم و تنها با فرهنگ، ادبیات و هنر است که می توانیم این مسیر را ادامه داده و هویت خود را حفظ کنیم.
وی با بیان اینکه نیروی انسانی اصلی ترین سرمایه هر کشوری بوده و باید از ظرفیت های آن به خوبی استفاده شود،افزود: باید با برگزاری چنین همایش هایی در سطح ملی و بین المللی شرایط به پاسداشت کسانی که به علم و ادبیات این سرزمین کمک کرده اند،بشتابیم.
حمدالله مستوفی در سال های 680 تا 750 هجری قمری می زیسته و هم اکنون مزارش در محله ملک ‌آباد قزوین به عنوان یک اثر تاریخی و گردشگری پا برجاست.
سه اثر مهم مستوفی به نام های نزهت القلوب، ظفرنامه و تاریخ گزیده در علوم جغرافیا و تاریخ نگارش شده اند و از شهرت بالایی برخوردارند.
مستوفی نخستین تصحیح شاهنامه را انجام داده و به درخواست دوستان خود سرودن کتاب تاریخی را در بحر متقارب به سبک شاهنامه انجام داده است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.